برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارائه اقدامات اعتمادساز برای جلب توجه گردشگران

به گزارش روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری در هفتمین نشست اتاق فکر گردشگری کشور که به صورت حضوری برای دبیران کارگروه‌ها و و در قالب ویدئو کنفرانس برای سایر اعضا در محل معاونت گردشگری، برگزار شد؛ گفت: این نشست با هدف بررسی برنامه‌های ابتکاری و پیشنهادی برای کاهش آسیب‌های کرونا در شرایط موجود و نیز اقدامات مورد نظر برای خیزش و رونق مجدد صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.  
وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با گردهم آوردن اعضای اتاق فکر معاونت گردشگری متشکل از دانشگاهیان و فعالان این حوزه راهی جهت برون‌رفت از بحران فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت گردشگری بیابیم و بتوانیم در مواجهه با همگامی گردشگری در شرایط حیات این ویروس، به پارادایمی جدید دست پیدا کنیم.  
تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر چشم‌انداز قابل استنادی برای پایان این بحران ترسیم نشده است؛ خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به سیاست اخیر معاونت گردشگری مبنی بر بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری و تحقق سفرهای هوشمند و ضابطه‌مند در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت، شاهد همگامی حوزه گردشگری با ویروس کرونا خواهیم بود.  
وی تصریح کرد: در شرایط مذکور نیاز است دانشگاهیان، صاحبنظران و فعالان عرصه گردشگری وارد عمل شوند و با همفکری راهی به سوی پارادایم جدید گردشگری بگشایند؛ چرا که بی‌شک با تغییر ذائقه و نیاز به خدمات بهداشتی مضاعف گردشگران، کمیت سفرها تغییر شکل خواهد یافت و کیفیت در قالب خدمات ویژه محدود ارائه می‌شود.  
معاون گردشگری با بیان اینکه باید تلاش شود تا مشتریان خود را متقاعد کنیم خدمات فعلی قابل ارائه ایمن و منطبق با استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی است؛ گفت: در شرایط حاضر اقدامات اعتمادساز از سوی وزارت گردشگری برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود سایر ذینفعان به ویژه بخش خصوصی در این مسیر همگامی و همراهی لازم را داشته باشند و فعالان اتاق فکر و دانشگاهیان نیز در تبیین این موضوع تلاش کنند.  
تیموری همچنین با تشریح گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های معاونت گردشگری در مواجهه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر این صنعت گفت: آنچه در فاز نخست رودررویی با این بحران حائز اهمیت به شمار می‌رفت؛ ایجاد آرامش در شرایطی بود که ابعاد ضایعه هر لحظه گسترش می‌یافت.  
تیموری یادآور شد: فاز اول در حالی پیش رفت که گردشگری داخلی علیرغم رزروهای انجام شده ویژه نوروز ۹۹ و  پیک گردشگری خارجی از اواسط اسفند ماه با لغو همه جانبه و خسارت‌های گسترده صنف مواجهه شد و متولیان گردشگری که همواره تسهیل‌گر و مشوق امر سفر بودند؛ به تعطیلی تاسیسات و توقف گردشگری روی آوردند.
وی گام‌های بعدی برداشته شده در مدیریت بحران کرونا در صنعت گردشگری کشور را عضویت در ستاد کرونا، پایش خسارت‌های وارده، ورود به ۱۱ رسته شغلی آسیب‌دیده، دفاع از حقوق صنف، ایجاد زمینه دریافت حمایت‌های دولتی، مدیریت بحران و کنترل دامنه و تبعات خسارات عنوان کرد و گفت: سیاست بازگشایی تاسیسات گردشگری، برقراری سفرهای هوشمند منطبق با اصول بهداشتی و در نهایت تغییر مواجهه با این بحران با در نظر گرفتن حقوق و منافع صنف، سیاست اخیر اتخاد شده این حوزه به شمار می‌آید که با الگوی سازمان جهانی گردشگری شامل ایجاد محرک‌ها و تسهیل سفر همخوانی دارد.  
وی در پایان نقش دانشگاهیان و فعالان اتاق فکر گردشگری را در تثبیت اقدامات و تلفیق با ایده‌های نو ضروری دانست و تاکید کرد: آنچه به زودی در شرایط پساکرونا محقق خواهد شد؛ ایجاد بسته‌های حمایتی سفر به کمک دولت خواهد بود که نگاه خلاقانه اتاق فکر می‌تواند در شکل‌گیری آن نیز نقش موثری ایفا کند.

  تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در هفت ماه امسال

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)