برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز طرح جداسازی و مرمت کاخ صفی‌آباد بهشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، «سیف‌الله فرزانه» در آستانه هفته میراث فرهنگی درباره برنامه‌های این هفته در مازندران گفت: با نهایی شدن واگذاری کاخ صفی‌آباد به میراث فرهنگی، طرح جداسازی این مجموعه به منظور اجرای مرمت بنا در این هفته آغاز می‌شود که این برنامه به صورت مجازی به سمع و نظر علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی کشور می‌رسد.

وی با بیان این که برنامه‌های هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت به مدت یک هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال به دلیل سلامت اجتماعی مردم تمام برنامه‌ها به صورت مجازی از طریق سایت اداره کل به آدرس WWW.MAZANDCHTO.IR و آدرس mazandaran_cthh@ در فضای مجازی به نمایش درمی‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازدید از روند پروژه مرمت حمام فرح‌آباد ساری و نشست تخصصی در پایگاه فرح‌آباد هم به صورت زنده از طریق سایت اداره کل و شبکه‌های مجازی برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی مرمت بناهای تاریخی با موضوع مرمت در چهار دهه اخیر استان مازندران، نشست تخصصی راهنمایان گردشگری با موضوع هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه و همچنین برگزاری مراسم آیینی در خانه نیما یوشیج و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت این هفته در مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به سایر برنامه‌های این نهاد در هفته میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: نشست هم‌اندیشی تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع میراث فرهنگی و رونمایی از الواح ثبتی تاریخی، معنوی و طبیعی ثبت شده در سال ۱۳۹۸ نیز از جمله برنامه‌های این هفته است.

  دانلود آهنگ امیرعباس گلاب دوست دارم

فرزانه از فراهم شدن امکان بازدید مجازی تمام موزه‌های استان خبر داد و گفت: با این اقدام محدودیت زمانی و مکانی بازدید از این جاذبه‌های قابل اعتنای استان مازندران برداشته شده است.

وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در این اداره کل به فرصت تبدیل شده است افزود: علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی استان می‌توانند از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران را در قالب کلیپ‌هایی با عنوان «مازندران را باید دید» بازدید کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)