برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نیاز صنعت برق در تابستان با کمک زیست‌بوم نوآوری برطرف می‌شود

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برق از جمله صنایع مادر در کشور محسوب می‌شود که از ظرفیت بالایی در عرصه نوآوری برخوردار است. مشکلات این صنعت بزرگ با کمک راهکارهای فناورانه شرکت های دانش‌بنیان و فناور قابل حل است.

صنعت برق کشور برای رفع نیازهای فناورانه خود و بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز، شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌های سراسر کشور فعال در این زیست بوم را دعوت کرده تا این نیازها را مرتفع سازند.

دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در زیست بوم نوآوری حوزه انرژی در این خصوص اظهارداشت: از آنجا که میزان مصرف برق کشور، در بازه زمانی گرم سال به دلیل افزایش بار مصرف، از میزان عرضه برق بیشتر شده و این موضوع منجر به خاموشی در ساعاتی از پیک بار مصرف می‌شود، وزارت نیرو و مجموعه توانیر خواستار این است که برای این مشکل با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور راهکارهای فناورانه مرتفع شود.

زینب حمیدزاده افزود: در جلسات متعددی که با مجموعه مسوولان وزارت نیرو و خصوصا شرکت توانیر و ساتکاب تشکیل شد. مقرر شد که این همکاری محدود به مساله پیک سایی نباشد و شرکت های دانش بنیان و فناور، بر روی تمام نیازهای این بخش بزرگ دولتی متمرکز شوند و برای این نیازها، پاسخ های فناورانه ارائه دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به هدف گذاری های اولیه صورت گرفته، در جهت استفاده بهینه از ظرفیت استارتاپی کشور، در مرحله اول کاهش هزار مگاواتی مصرف برق در پیک تابستان به عنوان یکی از مهم ترین مسایل پیش روی صنعت برق، پیش بینی شده است. این موضوع در قالب یک آیین‌نامه مشارکت بخش خصوصی در کاهش مصرف پیک تابستان در بخش خانگی و تجاری توسط شرکت توانیر تدوین و ابلاغ شده است.

  بازار خدمات فناوری اطلاعات در ۹ بخش ایجاد شد

وی یادآور شد: در حال حاضر شرکت های  فناور و هسته های فناور زیادی در حوزه صنعت برق فعال شده اند که با همکاری حوزه زیست بوم نوآوری انرژی معاونت علمی، سعی دارند تا با استفاده از فناوری، در راستای بهبود عمکلرد صنعت برق گام بردارند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)