برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امضای تفاهم‌نامه با هدف توسعه صادرات اقتصاد دانش‌بنیان

پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه اعلام کرد» موافقت‌نامه به امضای مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یاسر جلالی‌منش مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت رسید.

موسسه دانش‌بنیان برکت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد یک سبد مشترک ارزی هم‌گام شده‌اند تا از این طریق تأمین مالی پروژه‌های صادراتی در اقتصاد دانش‌بنیان سرعت یابد.

مشارکت در پروژه‌های صادرات محور فناورانه و همچنین توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی و نوآوری در کشورهای هدف، اهداف اصلی این موافقت‌نامه است.

فعال‌سازی بخش‌های مختلف زیست‌بوم دانش‌بنیان در سطح بین‌المللی نیز هدف دیگری است که طرفین در این موافقت‌نامه بر اجرایی شدن آن تاکید داشتند. هدفی که می‌تواند سبب معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌بنیانی کشورمان به دنیا و بازارهای جهانی شود.

دانش‌بنیان‌هایی که توان صادرات محصولات و خدماتشان را دارند و با این حمایت‌ها، می‌توانند بازارهای جهانی خود را توسعه دهند.

به گزارش ایرنا، در دنیای متحول و دگرگون امروزی پایه‌های اقتصادی، با راهبردی منبع محور به سمت دانش محور تغییر رویه داده است. پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری در بنگاه‌های اقتصادی سبب افزایش وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوری‌های خارجی شده که برای ایران، سرزمینی با منابع سرشار اقتصادی، یک ضعف مهم محسوب خواهد شد.

دانش بنیان‌ها ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف خودکفایی اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی است که به حقیقت دستیابی به این آرمان نیازمند عزمی راسخ برای ایجاد این شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها است.

به جرات می‌توان ابراز داشت تولید بر پایه دانش فنی و نیاز جامعه در کنار نوآوری و کاربردی بودن آن، محرک چرخ دنده‌های اقتصاد است از این رو دانش‌بنیان‌ها اهرم محرکه توسعه اقتصادی به شمار می‌روند.

  دانلود آهنگ سهراب پاکزاد فوق العاده

تنها راه گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن با تولید مبتنی بر پژوهش و بهره‌گیری از کارآفرینان تحصیل کرده و نخبه یعنی اقتصاد دانش‌بنیان محقق شدن است، مساله‌ای که باید به عنوان یک راهبرد برای ترقی و پیشرفت کشور مد نظر قرار بگیرد.

این در حالی است که با وجود معضلاتی مانند خام فروشی، بیکاری، تورم و رکود که همواره گریبانگیر اقتصاد کشور بوده و از سویی آسیب‌پذیری آن از تهدیدهای چون تحریم‌ها، گذر از اقتصاد متکی به منابع به دانش‌محور بیش از پیش احساس می‌شود تا واحدهای دانش‌بنیان‌ از طریق دانش خود چارچوب تحریم‌ها را فرو ریزند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)