برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برند ملی‌گردشگری رونمایی‌شد

 در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که  ۲۳ بهمن ۹۸ در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، برند ملی گردشگری رونمایی شد. این برند با توجه به اهمیت ظرفیت گردشگری و تدوین سند توسعه گردشگری کشور رونمایی شد که به رشد گردشگری و توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک می‌کند.

علی‌اصغر مونسان به همراه ولی تیموری معاون گردشگری این وزارتخانه و استانداران قزوین و کرمانشاه به‌منظور رونمایی از برند ملی گردشگری، طرح شهر گردشگر، لوح ثبت اثر شهر جهانی زنجان (شهر جهانی ملیله)، لوح ثبت اثر شهر جهانی شیراز (شهر جهانی صنایع‌دستی)، لوح ثبت اثر شهر جهانی ملایر (شهر جهانی مبلمان منبت) و لوح ثبت اثر روستای جهانی قاسم‌آباد گیلان (روستای جهانی چادرشب بافی) روی صحنه آمدند.

علاوه‌بر رونمایی از الواح و طرح‌ها و برندهای گردشگری، از ظرف سه لایه تمام کریستال، لوگوی برند ملی گردشگری و سند راهبردی گردشگری که به‌تصویب رسیده است، نیز رونمایی شد.

بر این اساس، طرح‌های بوم‌گردی در دولت دوازدهم موردتوجه ویژه قرارگرفته و تعداد واحدهای بوم‌گردی ۴۰۰ به ۱۷۰۰ بوم‌گردی افزایش یافت. طرح‌های بوم‌گردی سبب شده تا در برخی از روستاها نه‌تنها شاهد جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باشیم بلکه مهاجرت معکوس از شهر به روستا ثبت‌ شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ایران در کنار بزرگان کشاورزی آسیا نشست