برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نگاه ایران به گردشگری، انسان محور است

ولی تیموری روز چهارشنبه در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران، اظهار داشت: نگاه ایران به گردشگری انسان محور و تعالی بخش است و نگاه  ایرانی ها به گردشگران همانند میهمان است که مورد کرامت خانواده ایرانی قرار می گیرد.

وی حضور سفرا و شرکت های خارجی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه هزار شرکت ارایه دهنده خدمت گردشگری و صنایع دستی حضور دارند. که نشان دهنده عزم خانواده گردشگری برای توسعه این صنعت است.  

تیموری در ادامه درباره ظرفیت های گردشگری، گفت: گردشگری راهی برای نزدیکی و شناخت ملت ها است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، ادامه داد: این روزها درحالی نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که تجربه‌هایی را پشت سر گذاشتیم که برای مردم ما خوشایند نبود و وقایعی به وجود آمد که رشد ۵۲ درصدی گردشگری ما را کند کرد و باعث شد تا مانع تحقق رتبه دومین رشد سریع صنعت گردشگری شود.

وی افزود: اما خوشبختانه ظرفیت‌های گردشگری ایران آنقدر بالاست که این وقایع نتوانست رشد ما را متوقف کند به‌ نوعی که در ۱۰ ماه گذشته نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته شاهد ۱۹.۷۵ درصد رشد در میزان گردشگران ورودی به کشور هستیم.

تیموری اظهار کرد: در حالی امسال گرد هم آمده‌ایم که امیدوارانه نسبت به توسعه و رونق صنعت گردشگری چشم دوخته‌ایم و حضور حدود هزار شرکت از بخش‌های مختلف گردشگری و نیز صنایع‌دستی بیانگر این عزم و اراده مصمم ما خانواده بزرگ گردشگری است؛ در شرایطی که صنعت گردشگری در سطح بین‌المللی به‌واسطه شیوع ویروس خطرناک کرونا تحت تأثیر قرارگرفته است حضور بیش از ۴۰ گردشگر خارجی در این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که صنعت گردشگری با ظرفیت‌های بالا واقعیتی انکارناپذیر دارد.

  آلاشت شهر ملی نساجی سنتی می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و شهرداران در این نمایشگاه،‌ عنوان کرد: این امر نشان‌دهنده این است که گردشگری به یک دغدغه ملی تبدیل‌شده و همگی به این موضوع واقف هستند که برای توسعه کشور از مزایای اقتصادی و فرهنگی گردشگری باید بهره‌مند شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که نمایشگاه امسال عرصه عرضه تبادل دانش است، ادامه داد: بیش از ۲۰ مورد از اقدامات مهم که در ستاد و استان‌ها در یک سال اخیر تحقق پیدا کرده در این نمایشگاه معرفی می‌شود و ۱۶ کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود.

تیموری خاطرنشان کرد: از سفرای کشورهای خارجی تقاضا دارم آن‌ها نیز پیام‌های «بااحتیاط به ایران سفر کنید» یا «به ایران سفر نکنید»را از روی سایت‌های سفارتخانه‌های خود بردارند و آن را به پیام‌های تشویقی برای سفر به ایران تغییر دهند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)