برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فشار خون بالا خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این مطالعه با بررسی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ بیمار نشان می‌دهد، فشار خون بالا شرایط را برای بیماران مبتلا به کرونا بسیار پیچیده می‌کند و احتمال مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا در بیماران مبتلا به فشار خون بالا، ۲ برابر بیشتر از بیمارانی است که فشار خون ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است: این آمار در بیماران مبتلا به فشار خونی که هیچ داروی کنترل‌کننده فشار خونی دریافت نمی‌کنند نیز به مراتب بیشتر است.
این مطالعه نشان می‌دهد احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونایی که فشار خون دارند، چهار درصد و این احتمال در بیمارانی که فشار خون ندارند یک درصد است.

دبراساس این مطالعه احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا که فشار خون دارند و داروی فشار مصرف نمی‌کنند هشت درصد و این آمار در بیمارانی که فشار خون دارند ولی داروی فشار مصرف می‌کنند، سه درصد است.
این مطالعه به افراد مبتلا به فشار خون هشدار می‌دهد که بیش از سایرین مراقبت‌های لازم را در زمینه ویروس جدید کرونا رعایت کنند.
بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

جدیدترین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد فشار خون
-فشار خون یک وضعیت جدی پزشکی است که میزان خطر بروز بیماری‌های قلبی، مغزی، کلیه و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
– حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود دو سوم این آمار در کشورهای فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند.
فشار خون بالا علت اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.
-یکی از مهم ترین اهداف بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های غیرمسری، کاهش فشار خون بالا به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

  طرح بیمه اجباری گندم برای جهش تولید تدوین شد

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون
-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز
-مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه
-ورزش منظم
-عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل
-اجتناب از مصرف غذاهای چرب
-اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس
-بررسی روزانه فشار خون
-جلوگیری از استرس
-درمان فشار خون در صورت افزایش

نتایج این مطالعه در نشریه  European Heart Journal منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)