برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گواهی ایزو راهی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی

«امیر همایون کاشانی کیا» عصر امروز (شنبه) در نشستی خبری به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌کنندگان هر نوع حکومت و دولتی در ‏ایران باشد بهانه جدیدی برای تحریم پیدا می‌کنند. در این شرایط باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از همه مواهبی که در کشور ‏وجود دارد برای معرفی خود و بی اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد:‏ استاندارد یکی از راه‌های صادرات محصولات غیر نفتی کشور است که تحریم ها بر آن اثر ندارد.

نماینده ایزو در ایران گفت: دریافت گواهی ایزو راه صادرات محصولات ایرانی را به کشورهای دیگر باز می‌کند.

وی اظهار کرد: محصولات تولید شده در کشور ملزم به دریافت استانداردهای اجباری از سازمان استاندارد کشور هستند، ایزو نمادی است که به محصولات با کیفیت بالاتر داده می‌شود.

این فعال اقتصادی افزود: در پایان قرن بیستم کشورهای توسعه یافته تولید قطعات محصولاتشان را به کشورهای دیگر سپردند و شرکت‌هایی که تولید قطعات شرکت اصلی را در دست گرفتند باید استانداردهای شرکت تابعه را رعایت کنند به همین دلیل استاندارد ایزو معرفی شد تا محصولات شرکت‌ها شبیه هم باشد.

نماینده ایزو در ایران بیان کرد: شرکت‌هایی که قصد دارند با دیگر کشورها ارتباط تجاری داشته باشند نیاز دارند نماد ایزو داشته باشند.

کاشانی کیا گفت: اداره استاندارد کشورها وابسته به نهادهای دولتی هستند، در صورتی که ایزو یک نماد خصوصی محسوب می‌شود و نباید به دولت وابسته باشد.

وی بیان کرد: مراکز مشاوره ایزو حق صدور گواهی نامه ایزو را ندارند و اگر شرکت مشاوره‌ای این کار را انجام دهد گواهی صادر شده اعتبار ندارد. مرکز IAF مرکز اعتبار دهی به ایزو است.

  نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

به گفته کاشانی کیا در هر کشوری مراکز اعتبار دهی برای ایزو وجود دارد و در کشور ما نیز ایزو NIC است و در دنیا ۳۳۰ گواهی ایزوی معتبر داریم.

وی گفت: اگر کاربرد گواهی ایزو برای شرکت‌ها روشن شود همه آن‌ها مشتاق دریافت این نماد می‌شوند و بدین وسیله می توان تحریم های ظالمانه را دور زد. 

کاشانی کیا بیان کرد: گواهی ایزو بر اساس مستندات صادر می‌شود و نیازی به مشاهده عینی محصولات نیست.

نماینده ایزو در ایران تصریح کرد: گواهی CE نماد دیگری است که یک نماد بین المللی محسوب می‌شود و سال گذشته ۱۷ شرکت ایرانی توانستند این گواهی نامه را دریافت و صادرات را آغاز کنند یکی از شرکت‌هایی که توانستد گواهی نامه CE را دریافت کند یک شرکت تولید ماسک بود که در حال حاضر به کشور کانادا صادرات دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)