برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش گردشگری کشور

علی اصغر مونسان شنبه شب درحاشیه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری استان قم در گفت و گو با خبرنگاران وضعیت کلی گردشگری کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: روند گردشگری کشور در مجموع با وضعیت مطلوبی روبه جلو می رود.

وی بیان کرد: وجود انبوه منابع طبیعی و تاریخی، الگوهای زیادی را برای توسعه و رونق گردشگری در سطح کشور فراهم آورده است.

مونسان گفت: بازآفرینی بافت های فرسوده و تاریخی در تمام شهرهای کشور به صورت جدی دنبال می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در این زمینه احیای بافت های فرسوده برای بازگشت جریان زندگی به آنها دنبال می گردد.

وی افزود: با بازآفرینی و بهسازی بافت های تاریخی بستر لازم برای حضور گردشگران خارجی فراهم می شود.

مونسان گفت: قبل از انقلاب ۲۶۰ هتل در سطح کشور وجود داشت در حالی که امروز تعداد هتل های ایران از مرز ۱۴۰۰ واحد عبور کرده است.

قم قطب گردشگری مذهبی کشور است

وی افزود: قم به واسطه وجود مراکز دینی یکی از قطب های گردشگری مذهبی کشور است.

مونسان گفت: برای بازآفرینی بافت تاریخی شهر قم اقدامات مطلوبی از سال گذشته آغاز شده است.

وی اظهار کرد: برای بهسازی و بازآفرینی شهری مجموعه بازار قم هم تصمیمات جدیدی توسط وزارتخانه، شهرداری قم و راه و شهرسازی استان گرفته شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: وضعیت استان قم در بازآفرینی شهری و افتتاح طرح های گردشگری در مجموع مطلوب ارزیابی می شود.

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری قم 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین عصر شنبه در حاشیه افتتاح طرح های گردشگری قم به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران، گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری قم در حال انجام است که باید به رونق گرفتن گردشگری ترکیبی منجر شود.

  همکاری وزارت خارجه و میراث فرهنگی برای معرفی صنایع دستی در جهان

مونسان بیان کرد: حضور گردشگر بیشتر در این استان موجب رونق، نشاط و درآمد بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارد از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل واحدهای راکد گردشگری قم تسهیلات ارائه دهد.

مونسان ابراز کرد: سرمایه گذاران گردشگری علاوه بر استفاده از منابع دولتی باید آورده های خود را به موقع برای پیشبرد پروژه ها هزینه نمایند.

وی گفت: دولت از طریق صندوق توسعه ملی ۷۵ درصد از تسهیلات بهره برداری و افتتاح طرح های گردشگری و اقامتی را تقبل می کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: با طولانی تر شدن بهره برداری از پروژه های اقامتی هزینه های تمام شده آنها افزایش می یابد.

وی افزود: با افتتاح طرح های گردشگری قم وضعیت تخت های رفاهی این استان نسبت به گذشته مطلوب تر شده است.

مونسان اظهار داشت: تنوع طرح های افتتاح شده قم قابل قبول بود و در هر سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی طرح های اشتغال زای امیدوار کننده ای در این استان به بهره برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: با بهره برداری از طرح های متنوع گردشگری قم ظرفیت این استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی بهبود خواهد یافت.

بیست پروژه گردشگری قم با اشتغال زایی ۴۸۱ تن و اعتبار ۲۰۴ میلیارد تومان روز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار قم افتتاح و به بهره برداری رسید. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)