برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازار مجازی صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در نشستی با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد صنایع دستی استان،  افزود: پنل اولیه این بازار طراحی شده و تولید محتوای یک ساله آن اعم از عکاسی و تهیه محتوای کتبی آثار توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه و بارگذاری خواهد شد و این امکان برای هنرمندان فراهم خواهد شد تا پس از یک سال در پنل های شخصی خود به ارائه خدمات مستقیم بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل روند عرضه و تقاضا در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی لازمه رونق اقتصادی این بخش پویا است، افزود: از مهم ترین اقداماتی که میراث فرهنگی در راستای ارتقای میزان عرضه و تقاضای حوزه صنایع دستی در دستور کار قرار داده است، راه اندازی بازار مجازی صنایع دستی است که به واسطه آن بستر لازم جهت معرفی، مبادله و آموزش هنرهای سنتی و دستی توسط هنرمندان فراهم می شود.

حمزه زاده با بیان اینکه به سبب شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه ها طی سال جاری امکان پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: از مهم ترین برنامه های این اداره کل برای دوران پسا کرونا انعقاد تفاهم نامه ای مشترک با برخی از استان ها در راستای برگزاری نمایشگاه های مشترک بین استانی است.

وی با پاسداشت روز جهانی صنایع دستی و تقدیر از هنرمندان خلاق و فاخر حوزه صنایع دستی استان،  از ایجاد امکان فروش صنایع دستی در پروژه های سرمایه گذاری گردشگری استان نیز خبر داد.

حمزه زاده گفت: صنایع ‌دستی شاخص‌ترین و اصیل‌ترین جلوه‌گاه تاریخ و تمدن کهن ایران و فرهنگ و هنر ناب ایرانی بوده که یکی از مهم‌ترین قطب‌های هنرهای صناعی در جهان به شمار می‌آید و به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص خود تبدیل به یک هنری صنعتی شده که با سرمایه‌گذاری اندک توان سودآوری فراوان در بازارهای داخلی و خارجی را دارد.

  جشنواره خوارزمی آیینه تمام نمای پویایی علمی دانش پژوهان ایرانی است

وی به ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی واقع در قزلجه میدان اشاره کرد و گفت: این بازارچه که با اعتبار رویداد تبریز ۲۰۱۸ در منطقه قزلجه میدان در حال احداث است، با فراهم سازی ۱۵۳ واحد مجزا برای هنرمندان، امکان ایجاد کارگاه و نمایش دائمی آثار را فراهم خواهد ساخت.

حمزه زاده اضافه کرد: در این راستا دومین بازارچه دائمی صنایع دستی در حال اجرای استان در منطقه کندوان است که این بازارچه به سبب واقع شدن در این منطقه گردشگر پذیر پس از تکمیل به یکی از فرصت های بزرگ عرضه مستقیم آثار هنری استان تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرضه مستقیم آثار هنری فعالان صنایع دستی استان جزو اولویت های میراث فرهنگی است، یادآور شد: رایزنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی استان جهت اختصاص بخشی از پروژه های تجاری خود به فروش صنایع دستی دراین زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون افزون بر ۱۳ هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی آذربایجان شرقی فعال هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)