برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تمام مراکز گردشگری بازگشایی شد

بر اساس اعلام میراث آریا، ولی تیموری ، با اشاره به فعالیت تاسیسات گردشگری در برخی از استان‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، افزود: از ۱ تا۱۶ خردادماه ۳میلیون و ۳۰۳هزار و ۶۴۸ تردد ثبت و ۴میلیون و ۱۷۹هزار و ۳۱۸ نفر شب اقامت ثبت شده است.

او اضافه کرد: در همین مدت در مجموع ۳۱ استان کشور، ۴۲۹هزار و ۳۲۱ سفر ثبت شده است.

تیموری گفت: به غیر از آب‌درمانی‌ها، همه تاسیات گردشگری بازگشایی شده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: همچنین آژانس‌های گردشگری از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

او به بازدیدهای انجام شده از تاسیسات گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: به منظور اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ۱ تا ۱۶ خرداد در مجموع ۲۶هزار و ۲۱۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام شده است.

آخرین اخبار کرونا در ایران

تاسیسات گردشگری برخی از استان‌ها به دلیل شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل اعلام شد. بر اساس اعلام مسئولان گردشگری کشور ضریب اشغال هتل‌ها و دیگر مراکز گردشگری زیر ۵ درصد بوده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز گذشته درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز ۱۸خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری و ۱۹۱۶ نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.  با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

  موزه آبگینه تهران تعطیل شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸۲۸۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)