برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

موزه سرامیک تهران افتتاح شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این مراسم محمدرضا کارگر مدیرکل موزه های وزارت و پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران حضور داشتند.  

 مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: موزه سرامیک فرزانه نخستین موزه تخصصی سرامیک در ایران بوده که به صورت خصوصی اداره می شود که با گرته برداری از الگوهای کهن در طرح و ساخت این هنر به شیوه امروزی بیان می کند.  

به گفته وی موزه تخصصی سرامیک محلی برای همفکری و الگوسازی معماران و طراحان مطرح شود.  

جانفشان سرامیک را هنری برخواسته از دل صنایع دستی مطرح کرد و افزود: راز ماندگاری آن تولید کاربردی آن در تاریخ معماری ایران است،  موضوعی که تمام هنرمندان صنایع دستی در تولید آثار هنری باید به آن توجه داشته باشند که در عین حفظ اصالت محصول تولیدات را به سمت کاربردی بودن سوق دهند.

وی همچنین به میزان صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۳ میلیون دلار حاصل صادرات تولیدات هنرمندان تهرانی بود که به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.  

وی سرامیک، آبگینه، زیورآلات سنتی و شیشه سنتی را بیشترین محصولات صادراتی این استان برشمرد و اظهار کرد: ۱۰ هزار هنرمند این آثار ارزشمند را تولید می کنند.  

همچنین لیلا فرزانه موسس این موزه گفت که این موزه با شعار موزه ای برای زندگی تلاش دارد تا با رویکردی برهم کنشی با مخاطب و به گونه ای رویداد محور موکد نقش موثر موزه ها در زندگی افراد و همچنین جایگاه هنر و به طور اخص سرامیک در زندگی مدرن شهری باشد.

  وزیر کشاورزی: عزم ما امنیت غذایی مردم با همراهی نمایندگان ملت است

موزه سرامیک در نیاوران واقع شده و از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.  

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)