برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فناوران برای رفع مشکلات زیست محیطی پایتخت چاره اندیشی می‌کنند

به گزارش روز سه شنبه صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد آنلاین (وبینار) معرفی و ارائه نیازهای فناورانه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به شرکت های دانش بنیان و فناور برای رفع مشکلات و مسائل محیط زیست پایتخت برگزار شد.

در این رویداد نیازهای فناورانه این شرکت در حوزه‌های کنترل آلودگی و مزاحمت مشاغل، شناسایی بوی زننده و نامطبوع، ذرات و غبار، ماده موثره برای طعمه موش‌کش و داروی بیهوشی برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد مطرح شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی، هدف صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه را تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به مشتریان بزرگ دانست و گفت: نیاز فناورانه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ۱۰ محور مختلف ارائه می‌شود.

سیاوش ملکی‌فر افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد حامی برای شرکت‌های دانش بنیان است که خدمات مختلفی از تسهیلات با مبالغ مختلف و برای مقاصد مختلف تا خدمات بلاعوض توانمندسازی را در سبد خدمات خود به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می‌تواند بعد از اطمینان از محصول ارائه شده توسط شرکت دانش بنیان از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی برای خرید محصولات استفاده کند و ما ۷۰ تا ۸۰ درصد از مبلغ قرارداد را به خریدار محصولات دانش بنیان تسهیلات ارائه می‌کنیم. علاوه بر آن روی قرارداد صورت گرفته، شرکت دانش بنیان می‌تواند از صندوق خدمات سرمایه در گردش دریافت کند.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه در سال گذشته با موضوع مدیریت پسماند با همکاری شهرداری برگزار شد و این رویداد مجازی نیز اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری است که طی آن ۱۴۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۷ نفر از ۴۴ شرکت‌ دانش بنیان و ۴۲ نفر از شرکت‌های غیر دانش بنیان و ۵۱ نفر از سایر نهادها هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اظهار امیدواری از اینکه این رویداد منجر به انعقاد قرارداد و تفاهمنامه شود، گفت: هدف ما از برگزاری چنین رویدادهایی تسهیل اتصال شرکت‌های دانش بنیان به مشتریان بزرگ و نهادهای عمومی همچون شهرداری و شرکت ساماندهی مشاغل شهری است.

  سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع مردان و چهارمین در زنان ایرانی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری تهران نیز هدف از برگزاری رویداد را دریافت راه حل‌های فناورانه برای مشکلات شهری تهران عنوان کرد و گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان درنظر داریم تا شعار «تهران، شهری برای همه» را محقق و با راه حل‌های ارائه شده مشکلات شهر را برطرف کنیم. بر این اساس برای راه حل‌های ارائه شده و عقد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان آمادگی داریم.

علی مفاخریان ادامه داد: جنس فعالیت ما ساماندهی موضوعات محیط زیستی و مشاغل است؛ این ساماندهی به نظم بهتر و افزایش بهره‌وری و در نهایت حل مسائل محیط زیستی کمک می‌کند. ۴۰ موضوع و مسئله برای دریافت راه حل‌های فناورانه استخراج شده است و امیدواریم پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در کشور بتواند مشکلات ما را برطرف کند، زیرا برای حل نیازهای شهر نیازمند استفاده از ابزارهای جدیدتر هستیم تا بتوانیم آلاینده‌های محیط زیستی مانند بوی نامطبوع شهر تهران را از مبدا انتشار کنترل کنیم.

در ادامه این رویداد نیازهای فناورانه برای زنده‌گیری سگ‌‎های بدون صاحب، روش‌های نوین مبارزه با موش، نیاز فناورانه شهرداری تهران برای رفع مزاحمت‌ها و آلودگی‌ها در سطح پایتخت برای حاضران مطرح شد.

بر اساس این گزارش اولین خواسته نیاز به ۵۰ هزار سی‌سی داروی بیهوشی برای زنده‌گیری و همچنین ارائه روش‌های نوین مبارزه با موش و اثرگذاری سریع سموم بر موش‌ها بود و نیاز دیگر مطرح شده شامل رفع مزاحمت و آلودگی در سطح پایتخت بود که شامل سه نیاز عمده مربوط به مزاحمت صوتی، مزاحمت گرمایی و مزاحمت بوی نامطبوع و زننده بود.

در پایان جلسات مذاکرات B۲B بین نمایندگان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و شرکت‌های دانش بنیان به صورت مجازی و تلفنی برگزار شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)