برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امتحانات دانشگاه امیرکبیر غیرحضوری است

محمدحسین کریمیان امروز دوشنبه در گفت وگویی که دانشگاه امیرکبیر منتشر کرده است، افزود: تلاش داشتیم برای دقت و عدالت بیشتر، امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا و بسته بودن خوبگاه‌ها، تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری شد.

وی گفت: پروتکل‌هایی را برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری تدوین کردیم تا نظارت و اطمینان بیشتری در روند برگزاری امتحان حاصل شود؛ زیرا در امتحانات حضوری دانشجو می‌تواند به راحتی سوالات خود را از استاد بپرسد، اما در امتحانات غیرحضوری این مزیت کمتر ایجاد می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش مجازی مانند آموزش حضوری نیست، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی هستیم. این درحالی است که اساتید خیلی سریع توانستند خود را برای برگزاری کلاس های مجازی آماده کنند و محتوای درسی خوبی برای ارائه در ماه‌های اخیر برای کلاس‌های مجازی تهیه شد که باید این روند تقویت شود.

کریمیان در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات غیرحضوری اظهار داشت: امتحانات دانشجویان ترکیبی از ارزیابی اساتید براساس ارزیابی مستمر دانشجویان در طول ترم، مشارکت در کلاس‌های مجازی و امتحان غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو به هر دلیلی قطع شد و او نتواند امتحان خود را تکمیل کند، به تشخیص استاد، شیوه ارزیابی مجدد برای دانشجو اعمال می‌شود.

آغاز برگزاری دروس عملی از ۱۵ شهریورماه

وی با بیان اینکه دروس عملی از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد، گفت: برای این موضوع درحال بررسی وضعیت دانشجویان خوابگاهی هستیم. البته دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه و کلاس‌های عملی را ندارند، می‌توانند درس خود را حذف کنند. هرچند در صورت بازگشایی محدود خوابگاه‌ها، دانشگاه نیز پروتکل های بهداشتی لازم برای خوابگاه ها را اجرا خواهد کرد.

معاون آموزش دانشگاه امیرکبیر درباره احتمال برگزار نشدن کلاس‌های دروس عملی گفت: اگر کلاس های درس عملی تشکیل نشود و دانشجویی که باید فارغ التحصیل شود نتواند این دروس را بگذراند، برای این نوع دانشجویان تصمیم ویژه‌ای می‌گیریم.

  تشکیل بارانداز تخم‌مرغ در استان‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی 

وی افزود:‌ قرار است تمام کلاس‌های تدریس یاری به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود. براین اساس دیگر محدودیت زمانی برای برگزاری این کلاس‌ها نخواهیم داشت.

تلاش دانشگاه برگزاری ترم آینده از مهرماه است

کریمیان با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۱۳ هزار دانشجوی فعال دارد و در تلاش برای برگزاری ترم آینده از مهر ماه است، افزود: قرار است نحوه برگزاری ترم آینده در جلسه شورای معاونین آموزشی ۱۳ دانشگاه کشور مورد بررسی قرار گیرد. طرحی وجود دارد که ترم آینده به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شود البته اجرای آن به تصمیم های ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور بستگی دارد.

وی ادامه داد: سازمان سنجش اعلام کرده است که اسامی دانشجویان ورودی جدید را تا ۲۰ مهرماه به دانشگاه ها اعلام می‌کند اگر اسامی به موقع اعلام شود، با برگزاری کلاس‌های جبرانی تلاش می‌کنیم ترم جدید از مهرماه آغاز شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه بیماری کرونا بر جلسات پایان نامه‌ها نیز تاثیر  گذاشت، گفت: در حال حاضر جلسات دفاع با کمترین حضور فیزیکی داوران برگزار می‌شود.

کریمیان ادامه داد: طبق آخرین مصوبه هیات رئیسه حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی و پژوهشی خود بلامانع است.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه امتحانات دانشجویان خارجی به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: در تعطیلات نوروز زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه تقویت و ۲ سرور جدید برای این موضوع خریداری شد. البته برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی دانشگاه لازم است نرم افزارهای موجود بیشتر ارتقا یابند.

کریمیان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه حدود هزار و پانصد درس غیرعملی در مقاطع مختلف ارائه شد که اساتید برای بیشتر آنها در همین ترم محتوای لازم را تهیه کردند و در کلاس های غیرحضوری ارائه دادند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)