برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استقرار سیستم‌های آبیاری هوشمند با هندسی‌سازی اراضی

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، « علیمراد اکبری» در سومین جلسه کارگروه ملی یکپارچه‌سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: با یکپارچه‌سازی اراضی، مدیریت پایدار آب و خاک در اراضی رخ می‌دهد.

وی اظهارداشت:  با توجه به اینکه افزایش بهره‌وری آب و خاک و کاهش هزینه‌های تولید در دستور کار دولت است، ضرورت دارد که دولت حمایت خود از بهره‌برداران را افزایش دهد تا آنها ترغیب به همکاری برای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی شوند.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتصادی شدن کشاورزی یک ضرورت است، افزود: هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در اراضی با قطعات کوچک، صنایع تبدیلی یا شرکت کشت و صنعت ایجاد کند. بنابراین فعالیت گروهی کشاورزان در اراضی کشاورزی یکپارچه، با هدف افزایش تولید و کاهش هزینه، ضرورتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

اکبری با اعلام محدودیت منابع مالی برای اجرای پروژه‌های مهم و اساسی، مشکلات قانونی را یکی از موانع اصلی عنوان کرد و پیشنهاد داد: بسیاری از بهره‌برداران و کشاورزان برای تجمیع اراضی آمادگی دارند، اما به‌علت محدودیت در حمایت مالی از آنها، همکاری لازم صورت نمی‌گیرد. بر همین اساس ضرورت دارد که اختیار تخصیص منابع مالی تا ۸۵درصد به دولت واگذار شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تغییر سبک زندگی سبب شکست کرونا می‌شود