برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ورود کالا به مرز دوغارون ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری مسیر کالاهای ترانزیتی به کشور افغانستان تغییر کرده و در حال حاضر از طریق گذرگاه مرزی دوغارون انجام می‌شود که این امر باعث ترافیک و تردد بسیار در مرز دوغارون طی ۷۲ ساعت گذشته شده بود.

محمد کوه گرد افزود: عدم هماهنگی برخی دستگاه‌های خدمات رسان در مرز دوغارون نیز به این ازدحام کمک کرده بود که با تدابیر اتخاذ شده در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی ادامه داد: از دیگر عللی که خودروهای حامل بار در مرز دوغارون متوقف شده بود می‌توان به نبود زیرساخت لازم برای پذیرش کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی در گمرک افغانستان اشاره کرد.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که گمرک افغانستان در آنسوی مرز فقط یک دستگاه باسکول در اختیار دارد و همین امر باعث معطلی کامیون‌ها پشت مرز شده است.
وی افزود: طی مذاکره با مسوولان گمرک افغانستان به منظور افزایش فعالیت در این گذرگاه مرزی زمان کار گمرک دوغارون از ساعت هفت و نیم آغاز شده و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد.

کوه گرد همچنین به سابقه ۱۰۰ سال فعالیت گمرک دوغارون در مرز ایران و افغانستان اشاره و بیان کرد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ مسافر که ۹۰ درصد آنان اتباع افغانستان هستند از این مرز فت و آمد می‌کنند. همچنین سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون انجام می‌شود.
گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد. مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

  توقف کشت گلخانه‌ای فارس پشت سد وثیقه بانکی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)