برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جریمه دو شرکت تولیدکننده فرآورده‌های نفتی

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «سید مجتبی سجادی» اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات نظارتی سازمان حمایت در خصوص عملکرد شرکت‌های تولیدکننده وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) در بورس کالا، تخلف دو شرکت متخلف در سال ۹۸ احراز و برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شده است. 

وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: طبق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، کلیه پالایشگاه‌ها می‌بایست تمام وکیوم باتوم تولیدی خود را در بورس کالا عرضه کنند که با بررسی‌های صورت گرفته توسط حوزه تخصصی این سازمان مشخص شد دو شرکت بزرگ پالایش نفت از این امر اجتناب کرده و بخش عمده‌ای از محصول تولیدی خود که بالغ بر ۲۳۰ هزار تن وکیوم باتوم بوده است را برخلاف ضوابط توزیع و خارج از شبکه تعیین شده، عرضه کرده‌اند. 

سجادی در خصوص برخورد جدی با متخلفین افزود: سازمان حمایت به صورت مستمر فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنفی را رصد کرده و در جارچوب وظایف و اختیارات خود به تشکیل پرونده و پیگیری آن تا حصول نتیجه اقدام می‌کند. 

وی متذکر شد:  این نظارت‌ها در خصوص شرکت‌هایی که طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار ملزم به عرضه کالای تولیدی خود در بورس کالا هستند ادامه خواهد یافت و در صورت مشاهده تخلف در عملکرد سالانه آنها، موضوع جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی منعکس خواهد شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی سرعت گرفت