برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نخستین ثبت بین‌المللی اختراع مورد حمایت قرار می‌گیرد

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،  این کانون با حمایت از مخترعان زمینه تسهیل فرآیند ثبت اختراع را در دفاتر معتبر ثبت اختراع خارجی فراهم کرده است، همراهی کانون با مخترعان، فرآیند ثبت اختراع را سرعت داده است،  از سویی کمک بسیاری در هزینه‌های ثبت اختراع به افراد می‌شود.

مخترعان در این مسیر از حمایت بیش از ۹۰ درصدی کانون برای ثبت بین المللی اختراع خود برخوردار می‌شوند،  همچنین مخترعان برای ثبت دومین اختراع خود می‌توانند از حمایت ۵۰ درصدی بهره مند شوند، ۱۰۰ اختراع در دفاتر ثبت اختراع خارجی با حمایت کانون پتنت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ثبت شد تا گامی اثرگذار برای حفاظت از محصول فناورانه باشد.

افشا نکردن نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی را باید از مزایای ثبت اختراع دانست.

کانون با تمرکز روی مباحث آموزشی در حوزه مالکیت فکری تلاش دارد تا افراد بیشتری با این موضوع آشنا و درگیر شوند و از این طریق اقدام برای ثبت اختراع نیز بیشتر شود،  تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آنها نیز در کانون دنبال می‌شود.

بنابر این گزارش، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امسال بازار ثبت پتنت را گسترش داده است و علاوه بر امریکا در کشورهایی مانند کانادا، اتحادیه اروپا و چین نیز ثبت اختراع انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  جزییات تکمیل ظرفیت کنکور ۹۸ برای ۲ دانشگاه