برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ثبت اختراع تاثیرگذار صنعت نفت و گاز در دانشگاه سمنان

داود معروفی مسوول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: این اختراع توسط امیر حیدری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و وحید محمدی نورالدین وند دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۱۰۰۹۷۵ به ثبت رسید.
حیدری ثبت کننده این اختراع نیز با بیان اینکه امروزه افزایش کیفیت سوخت های فسیلی، میزان عوامل سمی موجود در نفت و گاز استخراجی، همچنین فرآیند شیرین سازی گاز و حذف آلاینده های مؤثر بر کیفیت هوای شهرها، ساخت نانو ترکیبات و نانو داروها، نیاز به سیستم های تاحد امکان کوچک، کم هزینه و پربازده را امری اجتناب ناپذیر کرده است گفت: توسعه فرآیند و تجهیزاتی که بتوانند در رفع مشکلات مذکور و افزایش بازدهی محصولات راهگشا باشند، امری ضروری است که راکتور بستر دوار با تأمین سطح تماس فوق العاده بین فازهای گاز مایع، تجهیز قدرتمندی برای فرآیندهای جذب، دفع و استخراج چند فازی است.
وی ادامه داد: میزان فضای اشغال شده توسط این دسته از راکتورها به مراتب کمتر و در اغلب موارد، اشغال فضایی کمتر از پنج درصد در مقایسه با راکتورهای بستر ثابت برای انجام فعالیتی مشابه است.
حیدری اظهار داشت: این راکتور با داشتن مزیت هایی از جمله، مستطیل شکل بودن ورودی جریان گاز به راکتور، ساختار بستر مشبک، داشتن بستر دوار و قابلیت دو جریان همسو و متقابل، در مقایسه با سایر راکتورها بازدهی و درصد عملکرد به مراتب بالاتری را ارائه می دهد.
مخترع دانشگاه سمنان این دستاورد را گام مهمی در دستیابی به دانش راکتورهای بستر دوار و افزایش بازدهی این نوع از راکتورها دانست.
این اختراع دستاورد طرح پژوهشی ارائه شده در دانشگاه سمنان با حمایت مالی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و مدیریت امور فنآوری دانشگاه سمنان است که در آزمایشگاه تحقیقاتی مدل سازی و شبیه‌سازی فرآیند (psmlab.ir) دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان انجام پذیرفته است.

  چاقی احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)