برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن گندم «دوروم» در کشور

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوازی» در جلسه هم‌اندیشی گندم‌کاران و صنایع وابسته، افزود: باید کمیته یا کارگروه مشترکی در معاونت زراعت تشکیل شود تا برای سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از نظر و ایده فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: به جهت هم اندیشی مستمر، دعوت می کنم رییس بنیاد ملی گندمکاران به نمایندگی از بخش خصوصی مرتبط با گندم، در شورای مدیران وزارت جهاد کشاورزی که مباحث کلان را برعهده دارند، شرکت کنند تا بتوانیم از نظرات بنیاد بهره ببریم.

خاوازی با اشاره به تعیین قیمت در هیأت دولت خاطرنشان کرد: تمام قیمت‌گذاری‌ها توسط سازمان برنامه و بوجه تعیین می‌شود و شورای اقتصاد در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی دارد، بنابراین ما در جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت، از نظرات بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این نکته که بخش خصوصی باید طرحی برای خرید غیر دولتی گندم ارائه دهد، گفت: در این طرح باید ابعاد مختلف خرید گندم دروم، آرد و یارانه بخش آرد به صورت یک پکیج منسجم و کامل تدوین شود تا بتوانیم آن را به هیأت دولت ارائه دهیم.

خاوازی ضمن اشاره به آمادگی بخش تحقیقات و ترویج برای آموزش بهره‌برداران کشاورزی گفت: ترویج مسئله مهمی است که می تواند در افزایش تولید و افزایش بهره وری نقش آفرینی کند.

وی درباره مشکلات تأمین سوخت در بخش کشاورزی گفت: در بخش سوخت، مشکلاتی در تأمین سوخت صیادان، گلخانه‌دارها، تراکتور و کمباین داریم که با تعامل بیشتر وزارت راه، نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی برطرف خواهد شد.

  واردات مواد شوینده با تلاش دانش‌بنیان‌ها کاهش یافت

خاوازی، نهاده‌های کشاورزی را دغدغه اصلی وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: باید تحویل کود و آفت کش به گندمکاران برای کشت پاییزه به صورت  ۱۰۰ درصد تضمین شود.

وی درباره مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران تصریح کرد: در رابطه با مطالبات گندم و کلزا در هیات دولت بحث کردیم و امیدوارم به سرعت به راهکار مناسبی برسیم

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)