برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲ برابر شدن فعالیت شبکه فن بازار تا پایان دولت دوازدهم 

اکبر قنبرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: با توجه به اینکه عملکرد شبکه فن بازار در سال گذشته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه افزایش و جهش تجارت فناوری، مطلوب ارزیابی شد و حمایت خود را اعلام کردند، برنامه ای از سوی پارک برای افزایش حجم فعالیت های فناورانه در شبکه فن بازار تدوین کردیم.

وی بیان کرد: در این برنامه مقرر شد شبکه فن بازار تا پایان دولت دوازدهم ۵۰۰ میلیارد تومان معاملات فناورانه شامل بازاریابی محصولات، رفع نیاز فناوری صنایع و جذب سرمایه برای نوآوری ها را رقم بزند.

قنبرپور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است، برنامه ای را با عنوان جهش تجارت فناوری تدوین کرده ایم، در این برنامه ظرفیت ۴۰ بروکر فعال در سراسر کشور درنظر گرفته شده است، اگر این بروکرها موفق به انعقاد قراردادهای فناورانه شوند، ضمن اینکه از طرف عرضه و تقاضا، درآمد خواهند داشت، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز مبلغ تشویقی در اختیار آنها قرار می دهد.

وی یادآور شد: عملکرد سال ۹۸ شبکه فن بازار ۱۴۰ میلیارد تومان بوده در واقع این رقم ماحصل ۱۲ ماه فعالیت است و ما با برنامه ای که تدوین کرده ایم، می خواهیم این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ ماه پایانی دولت دوازدهم تبدیل برسد. در این مدت حجم فعالیت های فناورانه شبکه فن بازار باید بیش از ۲ برابر شود.

قنبرپور گفت: شورای شبکه فن بازار تشکیل شده، اعضای آن از سوی وزارتخانه های مختلف به امید نزدیک شدن عرضه و تقاضا تعیین شده اند و امیدواریم با تدوین آیین نامه بروکرها و ابلاغ آن توسط این شورا، راه رسیدن به تحقق اهداف برنامه در نظر گرفته شده هموار شود.

  ۷۰ درصد زندان اولی‌ها فاقد مهارت شغلی هستند

کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد در پارک علم و فناوری پردیس

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس یادآور شد: در توسعه نوآوری در پارک های علم و فناوری در کنار پارک های دنیا یک دانشگاه فعال است؛ طی تفاهمی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی داشتند، دانشگاه آزاد پردیس، دانشگاه فعال و اقیانوسی از استعدادها خواهد شد که در کنار پارک علم و فناوری پردیس قرار دارد؛ به این صورت دانشجویان با گذراندن تحصیلات خود اگر ایده داشته باشند، در پارک علم و فناوری کارآفرینی می کنند و اگر نه، در داخل شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک مشغول کار می شوند.

وی گفت: به این ترتیب رشته های دانشگاهی، مقاطع تحصیلی و اعضای هیات علمی تغییر خواهند کرد و این امر کمک می کند که بتوانیم جریان نیروی انسانی را به داخل پارک تقویت کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)