برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سهم ۲ درصدی صنایع لبنی از اشتغال صنعتی کشور

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» در نشست هم‌اندیشی با انجمن صنایع لبنی ایران و برخی از تولیدکنندگان شاخص این بخش افزود: ضروری است انجمن صنایع لبنی با بررسی وضعیت این صنعت در ۱۰ سال اخیر، برنامه ای عملیاتی با دورنمایی از توسعه آن طراحی کند.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی محصولات لبنی در سراسر کشور دارای پروانه بهره‌برداری هستند و علاوه بر آن، تعداد زیادی واحدهای صنفی تولیدی در این بخش مشغول به کارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: صنایع و صنوف تولیدی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، باید هماهنگ با چشم انداز این صنعت برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: توسعه صنعت لبنی مستلزم تدوین این استراتژی است و دولت‌مردان نیز متناسب با این برنامه، در راستای حمایت تعرفه ای، تنظیم قیمت‌ها و غیره برنامه‌ریزی خواهند کرد.

صادقی‌نیارکی، برنامه‌ریزی برای تولیدکنندگان کوچک، متوسط و بزرگ را نیز مستلزم تدوین این استراتژی برشمرد و افزود: صیانت از واحدهای کوچک و متوسط و سطح‌بندی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز همه تولیدکنندگان، نیازمند وجود برنامه‌ای راهبردی از این صنعت و تبیین استراتژی مبتنی برای توسعه و یا سیاست انقباضی و اشباع است.

وی سیاست خوداتکایی صنعتی در زنجیره ارزش محصولات لبنی را از دیگر رویکردهای این بخش توصیف کرد و خواستار اعلام میزان دقیق ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در این بخش متناسب با مصرف روزانه شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  نمونه‌گیری آندوسونوگرافی روشی نوین برای تشخیص تومور عمقی معده