برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جایگاه بهتری برای طب سنتی در نظام سلامت قائل شویم

جلیل کوهپایه زاده روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری هفت جانبه در زمینه گیاهان دارویی در موسسه مطالعات تاریخ علوم پزشکی طب اسلامی و مکمل افزود: این دانش بشری امروزه به اندازه نام و ارزش خود مورد توجه قرار نگرفته است  
وی ادامه داد: هرچند جایگاه های مختلفی برای طب سنتی از جمله در وزارت بهداشت قائل هستیم و در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم دانشکده طب سنتی وجود دارد، اما این رشته باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
کوهپایه زاده افزود: طب سنتی شاید از طب رایج گستردگی بیشتری داشته باشد. این تفاهم نامه همکاری نشان دهنده گستردگی این علم بشری است.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از دانشگاه های کشور در تلاش برای گسترش طب سنتی است. برای تحقق این هدف در سال های اخیر اقدامات خوبی در این دانشگاه انجام شده است.
کوهپایه زاده ادامه داد: هرچند کارهای خوبی در این زمینه انجام شده، اما نیاز داریم با همکاری های بین بخشی فعالیت بهتری را برای این مجموعه رقم بزنیم.
وی ادامه داد: ما در تولید داروهای گیاهی کارهای زیادی انجام دادیم، اما هنوز به استانداردهای لازم برای ارایه همه مواد گیاهی نرسیده ایم.

داروخانه های گیاهی براساس مستندات علمی راه اندازی شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر لزوم ساماندهی فعالیت عطاری ها تاکید کرد و گفت: داروخانه های گیاهی براساس مستندات علمی باید راه اندازی شوند.
کوهپایه زاده تاکید کرد: تولید، بسته بندی، ارایه، مصرف، فرهنگ سازی و پژوهش های کاربردی داروها و فراورده های گیاهی از جمله موضوعاتی است که در کنار همه متولیان باید انجام گیرد تا خدمت بهتری به مردم ارایه شود.

  ۱۱۰ روز بدون فوت کرونا؛ چین چگونه بیماران را درمان می کند؟

تفاهم نامه همکاری هفت جانبه به منظور ایجاد و گسترش همکاری ها و به استناد سیاست های کلی “سلامت” ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی امروز منعقد شد.

این تفاهم نامه بین معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده و طرفین تلاش خود را در راستای تحقق اهداف این تفاهم نامه به کار خواهند بست.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)