برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خاوازی: آماده راه‌اندازی شهرک تولید مواد بیولوژیک کشاورزی هستیم

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، کاظم خاوازی در دیدار با محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان این دانشگاه، درباره تولید بذر توسط دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارداشت: بذر سبزی و صیفی از نیازهای اساسی کشور است و تولید آن در کشور، وابستگی ما را به واردات کاهش می‌دهد و نیاز است از بخش خصوصی استفاده شود.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در هر زمینه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید بذر کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: بذر سبزی و صیفی از نیازهای اساسی کشور بوده و تولید آن در کشور، وابستگی ما را به واردات کاهش می‌دهد.

خاوازی افزود: در جلسه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم، مقرر شد تمام نیازهای تسهیلاتی و اعتباری برای تولید بذر توسط این معاونت رفع شود.

وی به دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد: برای آموزش مهارتی کشاورزی از کشاورززادگان و ساکنان اطراف روستاها استفاده کند تا هدف بزرگ آموزش از میان نرود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این نکته که ظرفیت گلخانه‌های تحقیقاتی برای اجرای پروژه‌های کشاورزی کافی نیست، تصریح کرد: برای این منظور باید از ظرفیت بخش خصوصی و شهرک‌های گلخانه‌ای استفاده شود.

خاوازی به اهمیت تولید مواد بیولوژیک تاکید و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه آماده راه اندازی شهرک تولیدی دانش محور برای تولید مواد بیولوژیک کشاورزی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تراز تجاری منطقه آزاد ارس برای سومین سال متوالی مثبت شد