برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند

سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران، افزود: هم اینک ارزش اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی را در تعداد و ارزش محصولات شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت.

ستاری با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه دانش بنیان‌ها گفت: این استان با توجه به نیروی انسانی و مراکز آموزشی از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است و ما قبلا سرمایه گذاری مناسبی را در این حوزه انجام داده ایم و باز هم پیرو این سفر اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به بازدید از یک شرکت در حال احداث در زمینه ساخت موتورهای کم مصرف یوور ۶ در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، گفت: از این طرح با جدیت تمام حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال خط تولید آن شروع به کار کند.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

 ۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

  بدهی گوجه‌کاران تا قبل از عید تسویه می‌‎شود

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)