برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایندگان خواستار تسهیل فرآیند تخصیص سوخت کشاورزان شدند

«معین‌الدین سعیدی» درباره جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دستور کار جلسه امروز تعیین تکلیف ۱۴ کمیته کمیسیون بود. این کمیته‌ها شامل تولیدات گیاهی، منابع طبیعی و امور اراضی، توسعه بازار، شفافیت و نظارت، توسعه روستایی و عشایری، محیط زیست، آب، دامپروری، شیلات و آبزی‌پروری، ایمنی و سلامت غذا، هواشناسی و حوادث غیرمترقبه، تحقیقات، آموزش و ترویج فناوری، صنایع وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری و بودجه و برنامه‌ریزی هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: در جلسه امروز پرویز اوسطی و علیرضا نظری به عنوان نامزدهای عضو ناظر در شورای عالی آب، امان‌الله حسین‌پور و ذبیح‌الله اعظمی به عنوان نامزدهای عضو ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی و همچنین سمیه رفیعی و علی‌اکبر علیزاده برمی به عنوان نامزدهای عضو ناظر در شورای عالی محیط زیست از طرف کمیسیون کشاورزی مجلس جهت معرفی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تعیین شدند.

سعیدی خاطرنشان کرد: دستورکار دیگر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع سوخت کشاورزان اختصاص داشت و نمایندگانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت جهادکشاورزی و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در جلسه امروز حضور داشتند.

وی یادآور شد: بسیاری از کشاورزان به سامانه سدف (درخواست فرآورده‌های نفتی) دسترسی ندارند. مشکلات سوخت در حوزه کشاورزی شامل ماشین‌آلات، موتورها و شناورهای شیلاتی است و متاسفانه کشاورزان با ایجاد سامانه سدف، در تامین سوخت ادوات کشاورزی خود دچار مشکل هستند.

بهره‌برداران بخش کشاورزی در دراز مدت صاحب کارت سوخت شوند

سعیدی یادآور شد: شرکت نفت، سوخت مصرف‌کنندگان بخش کشاورزی را روز بیست‌ وچهارم هر ماه تخصیص نمی‌دهد بنابراین باید در دراز مدت برای بهره‌برداران بخش کشاورزی کارت سوخت تعیین شود تا در صورت عدم استفاده از سوخت اختصاص داده شده، سهمیه در کارت‌ها ذخیره شود.

  کمبود هورمون مردانه بیماری مزمن کلیه به همراه دارد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سامانه‌ فعلی سوخت ایرادات جدی دارد که باید برطرف شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در کمیسیون تشکیل شد تا با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط مشکلات سوخت بخش کشاورزی را بررسی و برطرف کند.

سعیدی تصریح کرد: همچنین در سال جهش تولید باید برای کشاورزان که مهمترین بخش تولید را برعهده دارند فرآیند تخصیص سوخت تسهیل شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)