برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تصویب ۴۶۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه نخست امسال ۵۸ فقره سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸۳۲.۶ میلیون دلار در کل کشور به تصویب رسید.

در دوره مورد بررسی، سهم بخش صنعت ۶۸ درصد، بخش معدن ۲۰ درصد و بخش تجارت ۱۲ درصد از حجم سرمایه‌گذاری های خارجی یاد شده است. از ۲۶ فقره اشاره شده ۱۰ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۱۳ شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخل(J.C) و سه مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT بوده است.

بیشترین حجم سرمایه گذاری در دوره مورد بررسی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، کسب و کارهای اینترنتی و ساخت کک، فرآورده های حاصل از تصفیه نفت بوده است.

چهار کشور نخست از لحاظ ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب، آلمان، امارات، اتریش و چین بودند. بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با هشت فقره است و کشورهای چین، امارات متحده عربی و آلمان رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

استان های سیستان و بلوچستان، تهران و البرز به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این مدت کسب کرده اند.

سرمایه گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست‌ها اعم از سرمایه گذاری برای ایجاد طرح های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده در سال های گذشته و بدون پوشش حمایتی قانون است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ۵۰۰ راس دام زنده به سیل زدگان‌ جنوب کشور اهدا می‌شود