برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بیش از ۱۲ هزار واحد اقتصادی متخلف شناسایی شد

به گزارش روز پنجشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت یاد شده بازرسان این سازمان با همراهی بازرسان اتاق اصناف و همکاری دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی، ۱۶۰ هزار و ۵۴۹ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی‌ و غیره را مورد بازرسی قرار دادند.

در ‌همین بازه زمانی، ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد اقتصادی اعم از تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه و واحدهای عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و خدماتی به سبب احراز تحلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت، احتکار، صادر نکردن صورتحساب و غیره شناسایی شدند.

جمع تخلفات واحدهای یادشده یک‌هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۳۰ ریال بوده که برای صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها معرفی شده‌اند.

همچنین در این مدت، بازرسان اتاق اصناف سطح کشور با ۲۸ هزار و ۵۶۹ مورد بازرسی واحد صنفی در سطح عرضه برای یک‌هزار و ۹۷۶ متخلف، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ هزار و ۱۴۰ ریال پرونده تشکیل داده و مراتب را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده‌اند.

در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۹۶ گزارش و شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس (حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه ۱۲۴ ستادهای خبری استان‌ها) دریافت شده که با توجه به اولویت بررسی به ۶ هزار و ۹۴۱ مورد آن رسیدگی و بقیه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  زالی: تابلوی اسفندماه کرونا دوباره در حال شکل‌گیری است