برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گواهینامه بین المللی بدون مراجعه حضوری صادر می شود

حسین اربابی در ارتباط با صدور اسناد بین‌المللی بیان کرد:‌ این تصور به اشتباه وجود دارد که برای صدور این مدارک نیاز به بازگشایی مرزهاست. در این مدت با تسهیلات مختلفی که فراهم شد در کم‌ترین زمان و بدون مراجعه حضوری صدور سند مالکیت، گواهینامه و اسنادی که امکان صادر شدن آن‌ها وجود داشت، از طریق سایت کانون صورت گرفت. به دنبال توسعه و افزایش ناوگان امدادخودرو و تسهیل استفاده مردم از این امکانات هستیم. در همین راستا کارت‌های طلایی، نقره‌ای، برنز و الماس یک‌ساله صادر کردیم که هر کدام خدمات مختلفی را با شرایط و قیمت مناسبی ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه امدادخودرو به عنوان بزرگ‌ترین ناوگان امدادی کشور در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی است، افزود: ما با شیوع بیماری کووید ۱۹ که منجر به تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و استفاده بیشتر مردم از اتومبیل‌های شخصی شد، خدمت‌رسانی امدادخودرو را بیشتر و بهینه کردیم و در تمام نقاط کشور این خدمات در اسرع وقت ارائه داده شد.

برقراری نشاط اجتماعی و سلامت روان با برگزاری رالی‌تورها

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره برگزاری مسابقات رالی با توجه به شرایط کنونی عنوان کرد: در این مدت تمام سعی خود را برای اقناع فضای حاکم بر ستاد کرونا به‌کار گرفتیم که مردم با رعایت شیوه نامه بهداشتی و با کمترین خطر از فضای گردشگری حاکم بر رالی‌تور استفاده کنند و یک رالی‌موتور هم اواخر خرداد برگزار کردیم. چنین اقداماتی می‌تواند به برگرداندن نشاط اجتماعی و سلامت روان مردم کمک کند.

او با تأکید بر اینکه در کنار سلامت جسم، روان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: باید در حوزه گردشگری با کرونا کنار بیاییم و فعالیت حوزه‌هایی که خطری برای سلامت مردم ندارد را از سر بگیریم.

برنامه‌ریزی برای برگزاری رالی با ۲۰۰ شرکت‌کننده

اربابی یکی از رشته‌هایی را که به صورت انفرادی انجام می‌شود رالی‌تور عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری یک مسابقه رالی با ۲۰۰ اتومبیل انجام دادیم و آمادگی لازم را در این خصوص داریم. منتظریم این فضای پرالتهاب آرام بگیرد و شرایط مساعد برای برگزاری فراهم شود.

  مصرف کورتن به منظور درمان کرونا سبب تکثیر ویروس می شود

او آغاز رالی‌های بین‌المللی را وابسته به متغیرهای فراوانی دانست و گفت: این موارد از عهده ما خارج است و باید ببینیم وضعیت چگونه خواهد شد؛  البته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فکر به کارگیری تمهیداتی برای ورود گردشگر خارجی است.

اربابی بهترین اقدام صورت گرفته در حوزه گردشگری را در این دوران، رونمایی از هتل کپسولی‌ها دانست و افزود: در اماکن مختلف و اکوکمپ‌ها در حال بررسی زیرساخت‌ها و شناسایی فضاهایی هستیم که امکان مستقر کردن این هتل‌های کپسولی وجود داشته باشد. استقرار در فرودگاه‌ها مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و در حال حاضر پیگیر مستقر کردن این هتل‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.

اربابی در خصوص پیشرفت بومی‌سازی هتل‌های کپسولی عنوان کرد: واقعیت این است که نمونه‌هایی توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است، اما این نمونه‌ها با آنچه ما ارائه کردیم و مدنظرمان است تفاوت‌هایی دارد. درخواست کرده‌ایم این ایرادات را اصلاح کنند تا نهایتاً به تولید داخلی دست پیدا کنیم.

امکان واردات هتل‌های کپسولی وجود دارد؟

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره امکان واردات هتل‌های کپسولی، گفت: این مدل از هتل‌ها نیاز بازار ایران است که باید عملیاتی شود و بخش خصوصی برای آن اهتمام دارد. در صورتی که تولید داخلی صورت بگیرد مسلماً اولویت با متخصصان داخلی است؛ اما پایلوت‌های داخلی کاملاً یک کار ذهنی بدون در نظر گرفتن فضا و شرایط مسافر ساخته شده‌اند.

قیمت‌ها ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده که البته بستگی به آپشن‌ها و خدمات متفاوت دارد.

او به برنامه‌ریزی و آماده شدن سه طرح برای توسعه بازار گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: بر خلاف همیشه که به فکر توسعه زیرساخت‌ها بودیم، در تلاش برای تحریک بازار به سمت تأسیسات گردشگری هستیم و در روزهای آتی درباره این طرح‌ها اطلاع‌رسانی کاملی خواهد شد. در وزارتخانه تلاش خوبی برای تشویق مردم به سمت استفاده از تأسیسات رسمی گردشگری شکل گرفته که با اجرایی شدن این طرح‌ها، شاهد خروجی خوبی در این مسیر خواهیم بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)