برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صندوق حمایت از پژوهشگران از نوآوری‌های سبز حمایت‌ می‌کند

به گزارش روز سه شنبه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، این چهارمین فراخوانی است که در دومین سال انتشار فراخوان‌های سالیانه در این حوزه از سوی صندوق منتشر می‌شود. محققان و پژوهشگران کشور از نخستین روز مرداد ماه سال جاری تا ۱۵ مهرماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

۱۷ کارگروه تخصصی در صندوق فعال هستند که با انتشار سه فراخوان در سال حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه‌های گوناگون پژوهشگران کشور را انجام می‌دهند. این اقدام صندوق گامی در راستای گسترش فعالیت‌های فناورانه است. علوم پایه، هنر و معماری، معارف و علوم اسلامی، تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی، آلاینده‌های زیست محیطی، مطالعات علم و فناوری و کشاورزی و منابع طبیعی برخی از حوزه‌هایی هستند که این کارگروه‌ها در آنها فعالیت می‌کنند.

در این فراخوان حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، علوم و علوم زیستی مد نظر قرار گرفته است و پژوهشگران کشور برای ارسال طرح و دریافت حمایت می‌توانند به سایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.
در مجموع سه فراخوان قبلی برای کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی و کارگروه علوم علوم زیستی ۷۰۴ طرح پژوهشی در سامانه کایپر صندوق ثبت شد که از این تعداد، ۱۸۷ طرح به تصویب کمیته تخصصی رسید و ۵۱۷ طرح توسط داوران در حال بررسی است.

همچنین در نخستین سال انتشار و در اعلام ۳ فراخوان برای کارگروه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و نیز علوم و علوم زیستی، در مجموع ۳۵۷ طرح پژوهشی، ۱۵۴ رساله دکتری و ۱۹۳ طرح‌های پسا دکتری در سامانه به ثبت رسید که ۲۷۱ طرح متعلق به بانوان پژوهشگر و ۴۳۳ طرح نیز به آقایان اختصاص دارد. همچنین از مجموع ۷۰۴ طرح پژوهشی ۴۰۲ طرح مربوط به کارگروه علوم و علوم زیستی بوده و ۳۰۲ طرح نیز به کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی مربوط است.

  ۶۵ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی اختصاص یافت

بر اساس این گزارش، نخستین روز تیرماه نیز کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات فراخوان حمایت طرح‌های پژوهشی حوزه‌های مد نظر را منتشر کردند و محققان برای ارسال طرح‌های خود تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)