برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی «علی صفر ماکنعلی» اظهار داشت: در عید قربان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه مراکز عرضه دام مانند سال گذشته برپا نمی‌شود و کشتار دام تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: مراجعه به این کشتارگاه‌ها می‌تواند به صورت فیزیکی و البته با رعایت فاصله اجتماعی، همچنین به صورت تلفنی و یا آنلاین باشد. 

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: ۳۵۴ کشتارگاه در سراسر کشور در روز عید قربان آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند و یک هزار و ۶۰۰ اکیپ ثابت و سیار نیز در این کشتارگاه‌ها بر فاصله گذاری اجتماعی، همچنین روند انجام کشتار نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار راس دام در روز عید قربان کشتار شود که اکیپ‌های مختلف آموزش‌های لازم برای نظارت بر روند کشتار و حتی حمل و نقل این دام را دیده‌اند. 

ماکنعلی تصریح کرد: خودروهای مختلف برای حمل و نقل گوشت قربانی وجود دارد که هموطنان می‌توانند با اعلام به کشتارگاه‌ها گوشت موردنظر خود را پس از کشتار در محل‌های موردنظر خود تحویل بگیرند.

وی با اشاره به ممنوعیت کشتار غیر مجاز اظهار داشت: از همه مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند هرچند انتقال بیماری کووید ۱۹ از حیوان به انسان هنوز اثبات نشده، اما برای رعایت جوانب احتیاط و جلوگیری از انتشار سایر بیماری‌های مشترک میان حیوان و انسان از هر گونه کشتار غیر مجاز جلوگیری می‌شود و کشتار دام تنها باید در کشتارگاه‌های مجاز و با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی صورت پذیرد.

  ۶۰ هزار تن تخم‌مرغ در نیمه اول امسال صادر شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)