برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ثبت نکردن موجودی ماسک در سامانه انبارها احتکار محسوب می‌شود

به گزارش روز دوشنبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به  بخشنامه ۲۵ تیرماه سال جاری ستاد مقابله با ویروس کرونا، نگهداری و اعلام نکردن موجودی ماسک و مواد اولیه تولید ماسک مشمول احتکار است و دستگاه های نظارتی و امنیتی موظف هستند مطابق ضوابط و مقررات قانونی با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ضرورت نیاز مردم به این اقلام در ایام اوج بیماری کرونا اقدام لازم را انجام دهند.

 بر اساس مصوبه پنجم اسفندماه سال ۹۸ کارگروه تنظیم بازار، کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده ها و ضد عفونی کننده ها در گروه (یک) کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفا است و عدم ثبت موجودی این اقلام در سامانه جامع انبارها مشمول دستورالعمل مبارزه با احتکار می شود.

بدیهی است در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه های مورد نظر ثبت شده باشد بر اساس نوع کالا، توزیع باید در شبکه های تعریف شده و برابر سیاست های ستاد مقابله با کرونا صورت پذیرد.
همچنین ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  فعالیت پنهان خانه‌های استیجاری مازندران