برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

از مروجان و فعالان حوزه صنایع دستی تجلیل شد

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، مراسم تجلیل از خادمان صنایع دستی با حضور بهمن نامور مطلق رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در سرای فردوسی پایتخت برگزار شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساتیدصنایع دستی دریای بی کران هنر این مرز و بوم هستند خاطرنشان کرد:یکی از تکالیف امروز ما همین دین داری، وطن پرستی و تکیه به فرموده های رهبری است که می توان این موضوع را دستان هنرمندان کشورمان به وضوح دید.

وقف‌چی به سفر سفیر بلژیک به استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این سفر ظرفیت صنایع دستی کشورمان خوب و ارزشمند توصیف کرد.

وی با بیان اینکه اگر روزی نفت را از ما نخرند، بهترین جایگزین آن فرش و صنایع دستی است تصریح کرد: بزرگترین فراکسیون در مجلس شورای اسلامی مربوط به این هنر است و باید ظرفیت هنر خود را بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امروز برای از بین بردن جنگ اقتصادی باید همه تلاش کنیم گفت: رشد و توسعه این صنعت سوای ارز آوری به اقتصاد کشورمان نیز بسیار کمک خواهد کرد.

همچنین رییس دانشگاه استاد فرشچیان به تصویب قانون حمایت از استادکاران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگترین فراکسیون مجلس مربوط به فرش و صنایع دستی بوده که سیاست خود را از آن پیگیری خواهیم کرد.

  بیماران سرطانی جزو گروه‌های پرخطر ابتلا به کرونا هستند

بهمن نامور مطلق اضافه کرد: از طریق این کمیسیون نیز در چند سال اخیر تشکیل وزارت میراث فرهنگی در راستای حمایت از این بخش و حمایت از تشکل های هنری مورد توجه قرار گرفت.

همچنین حجت الاسلام خسرو پناه معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در هیچ کشوری نمی توان تنوع صنایع دستی ایران را دید خاطر نشان کرد که تنوع و کیفیت صنایع دستی کشورمان بسیار ارزشمند است چرا که صنایعش با حکمتش در هم آمیخته شده است.

منبع: ایرنا