برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ماده تولیدی شرکت دانش‌بنیان عمر بتن را ۳۰ سال افزایش می‌دهد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سطوح بتنی ممکن است به مرور زمان در اثر برخورد با مواد شیمیایی و خورنده یا تاثیرات جوی دچار خوردگی شود. این موضوع باعث ایجاد گرد و خاک و آلودگی و کاهش عمر بتن می‌شود. یک شرکت دانش‌بنیان با بومی‌سازی یک ماده این مشکل را حل کرده است.

بسیاری از سازه‌ها و ساختمان‌ها در کشور با استفاده از مصالح بتنی ساخته می‌شوند. بتن نقشی کلیدی در احداث سازه‌های صنعتی و مسکونی دارد. با این همه ممکن است، بتن به مرور زمان در اثر برخورد با عوامل مختلف دچار خوردگی شود.  این مسئله موجب ایجاد گرد و خاک می‌شود و منافذ سطح بتن به محلی برای رشد باکتری تبدیل می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ماده تولیدی شرکت باعث می‌شود تا سطح بتن سخت و صیقلی شود و عمر آن تا ۳۰ سال افزایش یابد. در واقع سطح بتن مستعد جذب مایع است و مثلاً ممکن است در کف یک سوله صنعتی روی بتن مواد شیمیایی یا روغنی ریخته شود، همین مسئله باعث می‌شود تا سطح بتن به مرور تخریب شود.

وی ادامه داد: تخریب سطح بتن باعث می‌شود تا گرد و غبار ایجاد شود و منافذ ایجاد شده در سطح بتن به محیطی برای رشد باکتری‌ها تبدیل شود.  این مسئله آلودگی در محیط را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که عمر مفید بتن کاهش یابد.

مدیرعامل این شرکت افزود: «سخت کننده‌های بتن پایه لیتیومی» باعث می‌شود سطح بتن تمیز و بهداشتی باشد و عمر آن به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. این ماده در انواع صنایع مانند صنایع غذایی، نفت و گاز و دیگر سازه‌های صنعتی کاربرد دارد. همچنین می‌توان از این ماده برای بتن به کار رفته در سطوح پارکینگ‌ها استفاده کرد.

  قراردادهای صنعت و دانشگاه شخصی نباشد

وی گفت: تلاش کردایم برای استفاده از محصول بومی ایرانی در میان مصرف‌کنندگان، فرهنگ‌سازی کنیم. در حال حاضر حدود ۱۵۰ تن از محصول مشابه از خارج از کشور وارد می‌شود. در این شرکت نیز در سال حدود ۱۰۰ تن از این محصول تولید می‌شود. این آمادگی وجود دارد که تمام ۱۵۰ تن محصول وارداتی در داخل تولید شود.

به گفته این محقق، این شرکت توانسته است با اخذ تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توان مالی خود را تقویت کند. پرداخت دومین وام نیز تصویب شده و امید است با جذب این تسهیلات فعالیت‌های شرکت توسعه یابد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)