برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آمادگی فراکسیون دانش بنیان مجلس برای رفع موانع قانونی صندوق نوآوری

اعضای هیات رییسه صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور در دومین جلسه فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی، ضمن ارایه گزارش عملکرد این صندوق، نیازهای شرکت‌های دانش بنیان را مطرح کردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در ین جلسه، سید محسن دهنوی رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات بر همراهی این فراکسیون با صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد.

وی گفت: جهش تولید از مسیر دانش بنیان اتفاق می‌افتد که مدل تامین مالی آن در تعامل با بانک‌ها باید باشد،  کل تسهیلات بانکی پرداخت شده در سال گذشته ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که اگر صندوق نوآوری تمام سرمایه خود را در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌کرد نیز باز قابل قیاس نبود.

رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس تصریح کرد: این فراکسیون جایگاه خود را در هیات رییسه مجلس ایجاد کرده و ما قصد داریم کارگروهی عملیاتی در این زمینه داشته باشیم،  بر این اساس از صندوق نوآوری می‌خواهیم که ما را در حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیانی که به مجلس مراجعه می‌کنند کمک کند لذا باید کریدوری بین فراکسیون دانش بنیان مجلس و صندوق نوآوری برای افزایش تعاملات ایجاد شود و موارد ارجاعی به فراکسیون در چارچوب‌های تعریف شده از طریق صندوق پیگیری شود.

اعضای این کمیسیون از مسوولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواستند برای تسهیل امور قانونی، نیازهای خود را به فراکسیون ارایه کنند تا در تدوین برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود،  در فراکسیون دانش بنیان از کمیسیون‌های مختلف حضور دارند و هر تصمیمی در فراکسیون گرفته شود در کمیسیون‌های مجلس عملیاتی خواهد شد.

  گندم‌زار طلایی و ابزار سنتی برداشت

عدالت در خدمات‌رسانی و توزیع استانی از رویکردهای اصلی صندوق نوآوری است
همچنین علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست ضمن بیان عملکرد این صندوق در  دوره جدید استقرار هیات عامل، رویکرد صندوق نوآوری را تشریح کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است، نه نهاد سیاستگذار؛ بر این اساس از ظرفیت‌های مالی کشور مانند بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری استفاده شده است،  ما وظیفه خود می‌دانیم که با نوآوری در ارائه خدمات جدید نیاز شرکت‌های دانش بنیان را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای صندوق نوآوری و شکوفایی، عدالت در خدمات‌رسانی و توزیع استانی است تا شرکت‌های دانش بنیان استان‌های محروم نیز حداقل یکبار از صندوق خدمات گرفته باشند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ شرکت در سال ۹۲ به ۵۲۴۲ شرکت رسیده است لذا مخاطب صندوق بیشتر شده اما سرمایه مصوب صندوق هنوز پرداخت نشده است،  از فراکسیون دانش بنیان که هدایتگر این حوزه در مجلس است می‌خواهیم که صندوق نوآوری را به عنوان بخش مالی دانش بنیان بپذیرد و کار تامین مالی به‌صورت متمرکز برای صندوق تکلیف شود.

وحدت یادآور شد: این صندوق تلاش کرده تا در خدمات نیز نوآوری داشته باشد به طوری که در سال گذشته جهش خدمات برای شرکت‌های دانش بنیان ۱۰ برابر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)