برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پاناسه؛ جشنواره‌ای برای کاربردسازی ۸۰۰ هزار پایان‌نامه‌ دانشجویی

پاناسه» عنوان مسابقه‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری خود را به گونه‌ای قابل فهم برای عموم در ویدیویی ۳ دقیقه‌ای ارایه کنند.

این مسابقه را صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران طراحی و کارهای اجرایی آن را از بهمن ۹۸ آغاز کرد، قرار بود پایان‌نامه‌ها در قالب ویدئوهای سه دقیقه‌ای حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت ماه در این سامانه بارگذاری شوند و پس از فرآیند داوری در نهایت برترین‌های این رویداد معرفی و از آنها تقدیر شود اما با شیوع ویروس کرونا در کشور و استقبال دانشگاهیان، این رویداد تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

محمدرضا حسین پور مدیر بخش ترویج علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در خصوص برگزاری این رویداد روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: برگزاری این جشنواره از بهمن سال گذشته با طراحی و برنامه ریزی سامانه ای در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کلید خورد و  به دانشگاه های کشور اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شمار زیادی ویدئوهای سه دقیقه ای  در سامانه پاناسه ثبت شده است که با توجه به این استقبال، سامانه تا پایان مرداد فعال است.

مدیر بخش ترویج علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور توضیح داد: دانشجویان و اساتید پایان نامه ها را در قالب یک فیلم سه دقیقه ای با زبان جذاب که قابل فهم برای عموم مردم باشد تهیه و برای این مسابقه ارسال می کنند که بر اساس داوری جمع سپاری و داوری علمی مورد ارزیابی قرارمی گیرند.

حسین پور همچنین گفت: تاکنون حدود ۵۵۰ پایان نامه از ارزیابی اولیه عبور کرده است که احتمال دارد پایان نامه های قابل قبول در ارزیابی به هزار عدد برسد.

پاناسه، محلی برای نمایش پایان نامه ها بدون توجه به سن و مرز

علی عبدالعالی معاون ترویج علم صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز در خصوص این جشنواره گفت: دراین جشنواره هر دانشجویی درهر مقطع تحصیلی یعنی دکتری، کارشناسی ارشد و حتی کارشناسی در هر زمانی یعنی فردی ۲۵ سال پیش هم از پروژه خود دفاع کرده در هر جای دنیا فقط به شرط اینکه دانشگاه وی مورد تایید وزارت علوم است، می تواند پایان نامه خود را با یک زبان همه فهم و جذاب در یک ویدیو سه دقیقه ای ارسال کند.

  پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور راه‌اندازی شد

وی این جشنواره را دارای دو مزیت دانست و یادآور شد:نخست همه مردم می بینند در دفاعیه ها که تقریبا سالی ۸۰۰ هزار پایان نامه دفاع می شود، چه می گذرد و دانشجویان بر روی چه موضوعاتی کار می کنند، همچنین طرح ها و موضوعات مطرح شده در پایان نامه ها توسط سرمایه گذاران شنیده می شود و مورد حمایت قرار می گیرند.

این مسوول در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: با اجرای این جشنواره تلاش داریم دست صنعت و سرمایه گذار را بر دست محقق بگذاریم، حتی مسابقات پاناسه برای اساتید دانشگاه نیز جذاب است.

عبدالعالی ادامه داد: اساتید علاقمند هستند طرح های دانشجویانشان در فضایی عمومی و مردمی ارایه شود و مردم بدانند در دانشگاه ها دانشجویان بر روی چه موضوعاتی کار می کنند.

وی با بیان این که در این جشنواره پایان نامه های سه دقیقه ای فارغ از فرمول ها، روابط و پیچیدگی ریاضیات و فیزیکی  به بیان ساده ارایه می شود، گفت: همه این طرح های ارایه شده در لندی در آپارات به نمایش گذاشته می شود.

وی در خصوص داوری و جوایز این جشنواره گفت: یک داوری جمع سپاری بر روی طرح ها صورت  می گیرد، در مرحله نخست این مسابقه ۱۵۰ نفر انتخاب می شوند که به هر نفر پنج میلیون ریال جایزه داده می شود  و در مرحله دوم ۳۰ نفر انتخاب می شوند که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اعطا می شود.

معاون ترویج علم صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: در مرحله سوم از پنج نفر برگزیده تقدیر می شود و همه پایان نامه های برگزیده برای جذب سرمایه د رمعرض دید سرمایه گذاران گذاشته می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)