برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جذب ۷۲۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: امسال با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی و همراهی بانک کشاورزی در راستای اهداف مکانیزاسیون و در جهت جهش تولید، تا پایان تیرماه بیش از ۷۲۳ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری شماره ۸ به صورت قطعی جذب شده است.

وی افزود: در حوزه تراکتور، علیرغم تمامی محدودیت ها بیش از هفت هزار و ۱۰۰ دستگاه تراکتور به ناوگان ماشینی بخش کشاورزی افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت؛ به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج  هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط اول اعتباری در سال ۱۳۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۷۵۰ میلیارد تومان)، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال (۸۰۰ میلیارد تومان) در سال ۱۳۹۳، خط سوم در سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، در دولت دوازدهم خط اعتباری پنجم در سال ۱۳۹۶ به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری شماره هفت در سال ۱۳۹۸ به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

آمارها نشان می دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.

  کرونای انگلیسی به کره جنوبی رسید

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)