برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فن‌بازار تخصصی نفت در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد صالح خالقی  با اشاره به راه‌اندازی ۲۶ فن‌بازار در کشور افزود: در حال نهایی کردن مذاکرات با مجموعه وزارت نفت هستیم و در یک تا دو ماه آتی این فن بازار تخصصی افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: فن بازارهای تخصصی با تمرکز بر یک حوزه خاص، باعث رونق تبادل و تجارت فناور در آن رشته و حوزه می‌شوند،  به همین دلیل، تاسیس فن‌بازار تخصصی نفت در دستور کار قرار گرفته است. 

به گفته وی با توجه به اهمیت گسترش دفاتر استانی فن بازار و برنامه معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری برای پوشش تمام کشور، در سال جاری در دو استان زنجان و مازندران نیز دفاتر منطقه‌ای فن بازار تاسیس خواهد شد.

او اظهارداشت : فن بازار منطقه‌ای کردستان به عنوان بیست و سومین دفتر فن بازار منطقه‌ای تاسیس شده است، با توجه به اینکه این دفتر در تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان تاسیس شده است، تولیت آن نیز به همین مجموعه واگذار شده است.

خالقی ادامه داد: شورای شبکه فن بازار استان کردستان در شهر سنندج جلسه‌ای تشکیل داد و برنامه کار این دفتر فن بازار و نیز آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد.حال با توجه به اهمیت تعامل دفاتر فن‌بازارهای منطقه‌ای و کارگزاران تبادل فناوری، این دفتر منطقه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن، کارگزار خصوصی خود را انتخاب می‌کند.

فن بازار  به محلی برای مبادلات تکنولوژی گفته می شود که در این بازار فن‌بازارها نقش واسطه‌ای و مشاور برای مراحل رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  موارد جهانی ابتلا به کرونا در ۶ هفته گذشته دو برابر شده است