برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دندانپزشکان برای پیشگیری از انتقال کرونا بیماران را غربالگری کنند

به گزارش پایگاه اینترنتی fox۵، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دندانپزشکان، کارشناسان بهداشت دهان و سایر ارایه دهندگان مراقبت های دهان و دندان با خطر بالای ابتلا به کووید-۱۹ و انتقال آن به بیماران روبرو هستند؛ زیرا این افراد در تماس نزدیک با دهان بیماران قرار دارند و از تجهیزات تولیدکننده افشانه استفاده می کنند که باعث پخش شدن قطرات ریزی در هوا می شوند که در معرض بزاق، خون و سایر مایعات بدن قرار گرفته اند.

طبق اعلام این سازمان جهانی، تقریبا سه چهارم کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام کردند که همه گیری ویروس کرونا خدمات دندانپزشکی را مختل کرده است که این میزان بیشتر از هر نوع خدمات رسانی ضروری دیگر است.

بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین سازمان جهانی بهداشت از ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی می خواهد تا از طریق مشاوره های از راه دور یا رسانه های اجتماعی در مورد حفظ بهداشت دهان و دندان به بیماران خود توصیه کنند.

این سازمان اعلام کرده است کارهای معمول و غیرضروری دندانپزشکی را که معمولا شامل بررسی سلامت دهان، جرم گیری دندان و مراقبت‌های پیشگیرانه می‌شود، باید تا زمان کاهش نرخ انتقال کووید-۱۹ به تأخیر افتند اما که اگر فردی دچار دندان درد شدید یا یک مساله فوری دندانپزشکی شد، با رعایت تمام پروتکل های مراقبتی به دندانپزشک مراجعه کند. 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: مداخله های اورژانس یا اضطراری مراقبت بهداشت دهان و دندان که برای حفظ عملکرد دهان و دندان فرد و مدیریت درد ضروری است، باید انجام شود تا از مراجعه غیرضروری به بخش های اورژانس بیمارستان ها پیشگیری شود. 

  درخواست از وزارت ارشاد و صدا و سیما برای توقف پروژه‌های سینمایی

سازمان جهانی بهداشت همچنین توصیه می کند که اقدامات دندانپزشکی باید تحت تدابیر شدید پیشگیری و کنترل عفونت انجام شوند تا خطر انتقال را به حداقل برسانند. این تدابیر شامل رعایت فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک های پزشکی یا استفاده از دستگاه های تنفسی، استفاده از محافظ چشم و لباس یکبار مصرف است.

شستشوی مرتب دست ها و تمیز و ضدعفونی کردن تجهیزات و دیگر سطوح نیز از دیگر اقداماتی است که باید مرتب در مطب های دندانپزشکی انجام شوند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)