برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توان فناورانه صنایع کوچک تقویت می‌شود

فعالیت بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور صنعتی در حوزه صنایع کوچک قرار می‌گیرند، بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همکاری‌های گسترده‌ای را با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی آغاز کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به نقش بنگاه‌­های کوچک و متوسط فناور در توسعه اقتصاد دانش ­بنیان و زیست­ بوم نوآوری و کارآفرینی کشور و به منظور هم­‌افزایی و توسعه همکاری­‌ها، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری­سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و محسن صالحی­ نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای نوین، تفاهم­‌نامه همکاری امضا کردند.

توسعه و نفوذ فناوری‌­های نوین در بین صنایع کوچک و متوسط در سطح کشور و ارتقاء سطح فنی و کیفی در محصولات و خدمات فنی و تخصصی،  ایجاد بسترهای لازم برای توسعه زیرساخت­‌های مورد نیاز نوآوری در سطح کشور و بهبود فضای کسب و کار، از اهداف این تفاهم نامه است.

بهره‌­گیری از ظرفیت­‌های طرفین برای تقویت و توسعه زیرساخت مورد نیاز مراکز نوآوری و مراکز فنی‌تخصصی که نقش پشتیبان فناوری را ایفا می‌کنند، بهره‌­گیری از ظرفیت استارتاپ‌ها، واحدها و مؤسسات فناور مستقر در مراکز نوآوری، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و شرکت­های دانش‌بنیان و ایجاد کسب و کارهای نوین تقاضامحور از جمله دیگر اهدافی است که برای این سند همکاری تعیین شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این تفاهم­‌نامه، حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، مراکز فنی‌تخصصی کارآفرینی و کسب و کار و مراکز و شهرک‌های فناوری پیشرفته را برعهده دارد.

  برنج راتون در ۲ هزار هکتار از شالیزارهای رضوانشهر پرورش داده شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)