برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کنکور سراسری ۹۹ در یک نگاه

کنکور سراسری امسال به دلیل شیوع کووید ۱۹ آماری متفاوت را به خود اختصاص داده است؛ آماری که حکایت از حفاظت کامل از سلامت و بهداشت این آزمون برای رفاه حال داوطلبان و رفع دل نگرانی خانواده ها از حضور فرزندان شان در جلسه چند ساعته این آزمون سرنوشت ساز دارد.

آمارهای مهم ویژه ترین کنکور تاریخ ایران

کنکور سال جاری برخلاف سال های گذشته که ۲ روزه بود، امسال در چهار روز از ۲۹ مردادماه تا اول شهریورماه برگزار می شود؛ این آزمون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب دارد که در سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی امتحانی، ۷۷۳ حوزه اصلی (تعداد حوزه ها رو به افزایش است) و ۳۹۲ شهر اصلی به رقابت می پردازند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌ های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌ شود.

داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اصلی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در گروه های هنر و زبان هم شرکت کرده اند، باید کارت ورود به این آزمون ها را دریافت کنند.

بر اساس توافق میان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین علوم، تحقیقات و فناوری، فاصله گذاری اجتماعی صندلی ها از یک متر و ۶۰ سانت کنورهای دکتری و کارشناسی ارشد به یک متر و ۸۰ سانت افزایش یافته است.

  انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته علوم پزشکی دانشگاه آزاد آغاز شد

علاوه بر حوزه های امتحانی از پیش تعیین شده، ۱۰ مصلی بزرگ و ۴۸ سالن ورزشی از کنکوری های ۹۹ میزبانی می کنند؛ کنکوری ها بعد از شرکت در این ماراتن می توانند نتایج اولیه آزمون را دهه نخست مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت خانم ها در این آزمون ۵۸ درصد و نسبت آقایان ۴۲ درصد است؛ کنکور سراسری ۹۹ امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا ۱۷۵ هزار عوامل اجرایی و هفت هزار کارشناس بهداشت محیط خواهد داشت که این کارشناسان تمام حوزه های کنکور را قبل، حین و بعد از آزمون بررسی می کنند تا برای حل مشکلات احتمالی اقدام کنند.

توزیع کارت ورود به جلسه از امروز 

توزیع کارت ورود به جلسه از امروز دوشنبه آغاز می شود و تا شنبه اول شهریورماه یعنی در آخرین نوبت آزمون ادامه دارد. همچنین با توجه به افزایش تعداد حوزه های امتحانی، امسال پنج میلیون مترمربع فضای امتحانی به کنکور اختصاص یافته است؛ این آمار سال گذشته ۲ میلیون مترمربع بود.

اعلام نتایج اولیه 

به گفته فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹، هفته اول آبان ماه منتشر می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)