برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عزاداری در فضای بسته بدون تهویه به هیچ وجه انجام نشود

دکتر نادر توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به اینکه همه افراد شرکت کننده در این مراسم باید از ماسک استفاده کنند، افزود: فاصله گذاری اجتماعی از دیگر موارد پروتکل های بهداشتی است که باید از سوی عزاداران به دقت رعایت شود.

وی از هیات های مذهبی و مساجد تقاضا کرد که عزاداری ها در ساعات محدود و کوتاه و با رعایت کامل توصیه های بهداشتی انجام شود تا شاهد انتشار بیماری در بین عزاداران نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به افرادی مانند سالخوردگان، دارای بیماری زمینه ای مانند سرطان یا افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، توصیه کرد که در مراسم جمعی عزاداری شرکت نکنند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: ریسک انتقال بیماری در این افراد بسیار بالا است و از آنان تقاضا می شود که به هیچ وجه در این مراسم حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه از استفاده لوازمی مانند سنج و طبل در مراسم عزاداری امسال باید خودداری شود، گفت: توزیع غذا در هیات های مذهبی ممنوع است و تا حد امکان مواد آشامیدنی هم توزیع نشود.

توکلی با اشاره به اینکه گروه های بهداشت دانشگاه در این مدت فعال خواهند بود، ادامه داد: بازرسی از هیات های مذهبی و مساجد در ماه محرم صورت می گیرد و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، از برگزاری مراسم جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا در کشور بالا است، اگر توصیه های بهداشتی توسط هیات های مذهبی و مساجد رعایت نشود، می تواند سبب بروز یک فاجعه شود.

  ربات پزشکی ایرانی «کیوان لایف بات» رونمایی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: در حال حاضر بیمارستان های ما به شدت درگیر بیماری کرونا هستند و عدم رعایت پروتکل ها می تواند وضعیت را تشدید کند.

بازگشایی مدارس و دانشگاه ترجیجا مجازی باشد

وی افزود: هرچند هنوز تصمیم نهایی در مورد نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است اما به نظر می رسد که این کار در شرایط فعلی به شکل مجازی باشد.

توکلی ادامه داد: در مناطقی که شیوع کرونا کم است، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، می تواند بخشی به شکل مجازی و بخشی به شکل حضوری باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آمادگی کامل برای بازگشایی مجازی در برخی از مدارس کشور وجود ندارد که این بستر باید فراهم شود تا از این ظرفیت به نحوه مطلوب استفاده شود.

توکلی گفت: سه نگرانی عمده در مورد حفظ سلامت جامعه در ماه آینده در پیش رو داریم؛ علاوه بر بازگشایی مدارس و دانشگاه یا به عبارتی شروع سال تحصیلی، نگرانی های دیگری در مورد مراسم عزاداری ماه محرم و همزمانی بیماری آنفلوآنزا با کرونا وجود دارد.

وی بیان داشت: مراسم عزاداری با مشارکت و همکاری مناسب مردم مدیریت خواهد شد و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها باید به شکلی از جمله فاصله گذاری اجتماعی مدیریت شود تا شاهد کنترل بیماری باشیم.

توکلی با اشاره به اینکه ادغام دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا می تواند شرایط بسیار نگران کننده ای در کشور ایجاد کند، گفت: باید واکسن آنفلوآنزا در اختیار مردم به خصوص گروه های پرخطر قرار گیرد. با پیشگیری آنفلوآنزا می توان از بروز موج جدید بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)