برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کشورهای همسایه مقصد صادرات ۳۸ میلیون دلاری آبمیوه

به گزارش روز چهارشنبه گمرک ایران، سید روح اله لطیفی افزود: صنعت آبمیوه و کنسانتره در چهار ماه نخست امسال اقدام به صادرات بیش از ۴۸ هزار تن آب میوه به ارزش بیش از ۳۸ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار کرد.
وی با اشاره به اینکه صادرات آب میوه ایرانی شامل مخلوط آب میوه‌ها، مخلوط با سبزیجات، عصاره میوه، اسانس آب میوه، تخمیر بدون الکل، آب میوه تغلیظ شده، آب انواع مرکبات شامل پرتقال، گریپ فروت، آب انگور ، آب سیب و آب آناناس می شود.

لطیفی تصریح کرد: صادرات آب میوه ایران به بیش از ۳۵ کشور جهان ثبت شده که از جمله آنها آلمان، پاکستان، افغانستان، مالدیو، استرالیا، کانادا، سوئیس، هلند ، ترکیه، پاکستان، زلاندنو، روسیه، نروژ ، ترکیه ، کویت است.
به گفته وی، پاکستان با افزون بر ۹ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار در رتبه نخست و ترکیه با بیش از ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار وافغانستان با ۶ میلیون و۱۵۱ هزار دلارمهم ترین مقاصد این تولیدات کشورمان محسوب می شوند.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد: واردات آب میوه نیز به میزان دو هزار و ۱۱۱ تن به ارزش دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۵۲ دلار از هشت کشور جهان انجام شده که این کشورها ترکیه، برزیل، بلژیک، امارات، اسپانیا، تایلند، هند و ایتالیا بودند.

 بیشترین واردات از تایلند به میزان یک هزار و هفت تن آب آناناس و آب آناناس تلغیظ شده به ارزش دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۳۷ دلار بود.

صنعت آبمیوه و کنسانتره در ایران بعد از سال ۱۳۶۵ از سه واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

  فراخوان دانش‌بنیان‌ها برای جایزه راهکارهای نوآورانه در دوران کرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)