برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فراخوان دانش‌بنیان‌ها برای جایزه راهکارهای نوآورانه در دوران کرونا

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران کووید-۱۹» اقدامی مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران است که با هدف گسترش فرهنگ نوآوری برای کودکان در ایران طراحی شده است.

هدف از این برنامه توسعه راهکارهای خلاقانه در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد و محیط‌زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش است،  این کار با تمرکز بر چالش‌هایی است که همه‌گیری بیماری کرونا، آنها را پیچیده‌تر کرده است.

«فراهم کردن بسترهای قابل دسترس و فراگیر آموزش مجازی»، «طراحی سیستم‌های بهداشتی دیجیتال»، «حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت در فضای مجازی»، «ارائه راه‌کارهای مهارتی برای نوجوانان»، «تلنگرهای نوآورانه»، «نوآوری‌های مقرون به صرفه و اجتماعی» و سایر راه‌کارها با به‌کارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور از جمله راه‌هایی است که در این جایزه ملی بررسی خواهد شد.

هدف از برگزاری جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران کووید-۱۹ تسهیل و تقویت هم‌افزایی‌ها و فرصت‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. جایزه امسال به راهکارهای کاربردی که به چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با تمرکز بر همه‌گیری بیماری کرونا تمرکز داشته باشد، تعلق می‌گیرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند راهکارهای نوآورانه خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ارسال کنند، پس از ارزیابی همه طرح‌های دریافتی توسط یک تیم داوری ذی‌صلاح، طرح‌های برتر در تاریخی که اعلام خواهد شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

طرح‌های برتر همچنین از حمایت فنی و مالی معاونت علمی و فناوری و حمایت فنی دفتر یونیسف در ایران بهره‌مند خواهند شد، تا این راه‌کارها به صورت موثری برای حمایت از کودکان در ایران به کار گرفته شوند.
متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه با ایمیل [email protected] ارتباط برقرار کنند.

  حمایت از فعالیت‌های تکنولوژیک استارتاپی با طرح" استارتاپ پلاس" 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)