برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا، جذابیت تجارت ریلی با ترکیه را افزایش داد

مهرداد سعادت روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به بسته شدن مرزها در پی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بر همین اساس در آمار مبادلات تجاری نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته شاهد کاهش بودیم که با بازگشایی مرزها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در تلاش برای جبران این فاصله هستند.
وی افزود: فاصله ریالی مبادلات تجاری در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به روند صعودی صادرات در شرایط فعلی، افزایش نرخ ارز و تغییر در قیمت محصولات جبران خواهد شد و همچنین برنامه ریزی هایی برای افزایش حجم مبادلات انجام شده است که به زودی محقق می شود.
وی با اشاره به افزایش تقاضا برای تجارت با ریل در زمان شیوع کرونا تصریح کرد: پیش از این تجارت ریلی با ترکیه برای صادرکنندگان مورد توجه نبود اما در شرایط فعلی با ارائه خدمات مناسب به از این طریق در حال حاضر ترافیک انتقال بار نیز داریم.
وی با اشاره به آغاز فعالیت خط ترانزیتی ایران و اروپا از مسیر ترکیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ واگن از خط ریلی میان دو کشور تبادل کالایی انجام می شود و تجار با توجه به ارتقاء خدمات، در صدد جبران صادرات سال جاری با استفاده از این بخش هستند که به زودی تحقق خواهد یافت.
سعادت با اشاره به همراهی ملت، تجار و دولت ترکیه برای عبور از شرایط تحریم اظهار داشت: در واردات کالا از این کشور نیز با مشکلی مواجه نیستیم و اقلام از بنادر ترکیه ترانزیت می شود و به صورت ریلی و زمینی وارد ایران می شود.
وی همچنین در خصوص برخی شایعات مبنی بر اینکه ترکیه با کشف ذخایر گازی در دریای سیاه از این پس اقدام به خرید این محصول از ایران نمی کند، گفت: این ادعا، تفسیری است که عده ای با اعلام این خبر مطرح کرده اند اما این کشور به طور رسمی چنین تصمیمی را به ایران اعلام نکرده است.  

  کمبود هورمون مردانه بیماری مزمن کلیه به همراه دارد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)