برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آسیب‌پذیری بیماران مبتلا به سرطان خون در برابر کووید ۱۹

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه آکسفورد که با همکاری محققان دانشگاه بیرمنگهام انجام شده است  بیماران مبتلا به سرطان خون در صورت ابتلا به کووید ۱۹، در مقایسه با سایرین ۵۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض شدید این بیماری هستند. علاوه بر این، سن بیمار نقش مهمی در افزایش شدت علایم دارد و افراد بالای ۸۰ سال، در معرض بیشترین خطر ابتلا به علایم شدید کووید ۱۹ قرار دارند.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری گاردین، بر این اساس از ماه مارس گذشته تا کنون بیش از ۶۰ مرکز سرطان در سراسر انگلیس، اطلاعات مربوط به بیماران سرطانی بالغی را که به بیماری کووید ۱۹ نیز مبتلا شدند، در یک بانک اطلاعاتی وارد کردند. اکنون محققان با استفاده از اطلاعات آماری مربوط به سن، جنسیت و نوع تومور این بیماران دریافتند بیمارانی که مبتلا به انواع سرطان خون هستند، به ویژه بیماران مسن‌تر مبتلا به لوسمی، در مقایسه با سایر بیماران سرطانی، علایم شدیدتری از کووید ۱۹ را نشان می‌دهند.
لوسمی گروهی از انواع سرطان است که معمولا از مغز استخوان شروع می‌شود و باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌گردد. عفونت‌های مکرر، خونریزی، کبودی، تب، لرز، خستگی ناگهانی و کاهش وزن از جمله مهمترین نشانه‌های این بیماری است.
شایع‌ترین نوع لوسمی در بزرگسالان AML نام دارد و یک چهارم موارد ابتلا را شامل می‌شود. اثر مستقیم این بیماری بر مغز استخوان است. علت این بیماری تولید بیش از حد سلو های خونی نابالغ است که در طول زمان مانع از رشد سلول های خونی نرمال می‌شوند. مراحل پیشرفت این بیماری بسیار سریع است و نیاز به درمان فوری دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Lancet Oncology  منتشر شده است.

  سومین نوبت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ برگزار شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)