برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تهران در بین شهرهای نوآور دنیا دو پله بالاتر رفت

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه  درمراسم هجدهمین اجلاس سالیانه و معرفی برترین‌های پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد،

افزود: تهران شهری است که باید با فناوری ساخته شود و در این رتبه جدید تهران از برلین پیشی گرفته است.

وی گفت:  رسیدن به این جایگاه محصول تلاش استارتاپ‌ها، صندوق‌های مالی و سرمایه گذاری، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان است، ولی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است از پتانسیل‌های موجود در کشور برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.

ستاری با اشاره به یک سال باقی مانده از عمر دولت دوازدهم یادآور شد:  در این مدت باید اقداماتی صورت گیرد که برای دولت‌های آینده راهی برای بازگشت به عقب نباشد  باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری را به عددی قابل قبولی برسانیم.

افزودن ۵۰۰ هکتار به اراضی پارک فناوری پردیس

ستاری افزود: با تصویب شورای معماری و شهرسازی، ۵۰۰ هکتار به اراضی این پارک اضافه خواهد شد و با اقداماتی که از سوی مسوولان این منطقه صورت گرفته است، پردیس تبدیل به هاب (قطب) فناوری خواهد شد .

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بازگشت ۱۸۰۰ ایرانی نخبه به کشور اظهار داشت : دو سوم این افراد جذب شرکت‌ها شدند و تعداد کمی از آنها جذب دانشگاه‌های بزرگ چون تهران و صنعتی شریف، از این تعداد نخبه  ۴۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.

وی یادآور شد: کشور در شرایط خوبی قرار ندارد ولی باید در این شرایط از پتانسیل‌های موجود بهره برد چرا که در حال حاضر دستگاه‌هایی چون مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان همت گماشته‌اند.

  کارگروه تهیه بسته حمایتی صنوف آسیب‌دیده تشکیل شد

ستاری با اشاره به تقدیر از وی توسط شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس که در ابتدای مراسم شد افزود: موضوع دانش بنیان‌ها امروزه در کشور نهادینه شده است، ما تنها ابزاری برای انجام کارها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت او با حضور در پایگاه‌های نظامی شکل گرفت و اینکه در زمان شهادت پدرش ۲۲ ساله بوده و در هیچ مقطع تحصیلی از سهمیه خانواده شهید استفاده نکرده است ادامه داد: در مدت ۶ تا ۷ سال فعالیت در معاونت علمی تلاش کردم  تا فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور ایجاد کنم، در این فرهنگ آدم‌ها مهم هستند از این رو نیاز است تا به آموزش، پرورش، اعتقادات، پایداری، اعتماد به نفس آنها توجه شود و برای اینکه این امر اتفاق بیفتد باید مبارزه کرد.

سورنا ستاری (زاده ۱۳۵۱ در تهران)، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان است. وی، فرزند شهید سرلشکر خلبان منصور ستاری معاون پدافند نیروی هوایی و فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز دارای نشان درجه یک فتح، است

او گفت: در جامعه‌ای که افراد با میزان پول توجیبی‌شان سنجیده می‌شوند نمی‌توان جوانان را در کشور نگه داشت، در چنین جامعه‌ای تحقیق، پژوهش و مطالعه شوخی است چرا که مغز مهم نیست.

ستاری با اشاره به اینکه بر ر روی سنگ قبر پدرش تنها یک جمله حک شد و آن این است:”سعی کردم خدمتگزار باشم”. این جمله پدرم بود و من نمی‌دانم عملکرد موفقی در این سال‌ها داشته‌ام یا خیر، ولی سعی کردم راه پدر را ادامه دهم و از تمام وجودم در این راه  مایه گذاشتم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)