برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه امضا کردند

مراسم امضای این تفاهم نامه امروز با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در دفتر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی و ترویج نیازهای ملی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی، پژوهشی داخلی و حرکت در مسیر نظریه پردازی و اشاعه تفکر علم، ارتقای سطح زندگی و تعالی روح انسان و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک منعقد شد.

انجام همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی در زمینه های مرتبط با اهداف و برنامه های دو طرف، موضوع این تفاهم نامه است و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله پنج سال خواهد بود.

رفع مشکلات با هم افزایی

طیبی در این مراسم گفت: مجموعه ها می توانند با هم افزایی، توانمندی های خود را برای رفع این مشکلات و حل مسائل جامعه صرف کنند.

وی، عوامل اصلی پیشرفت کشور را توسعه فرهنگی، علم و فناورانه، اجتماعی و سیاسی اعلام کرد و گفت: دانشگاه مجموعه ای است که وظیفه تربیت انسان توسعه یافته و تولید علم را در جامعه به عهده دارد.

طیبی ادامه داد: مجموعه ای مانند جهاد دانشگاهی هم نگاهی کاربرد علم و تبدیل آن به فن و راه حل برای مشکلات جامعه دارد و این دو مجموعه می توانند به صورت مکمل در حل مسائل، مشکلات جامعه و ارائه راه حل بسیار موثر باشند.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: کشور در مسیر توسعه قرار دارد، اما به دلیل تحریم ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه است، ولی  بیش از ۹۰ درصد مشکلات داخلی قابل حل است

  خطر همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصول سرد سال

وی بیان داشت: هموار کردن راه توسعه و پیشرفت کشور به ویژه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می تواند سبب اقتدار اقتصادی و دفاعی کشور بر بنیان عدالت و اخلاق باشد.

طیبی درباره دستاوردهای این مجموعه بیان داشت: در حوزه پژوهشی اعم از پزشکی و کشاورزی دستاوردهای خوبی به دست آوردیم. در حوزه آموزش با وجود دانشگاه ها و موسسات آموزش و مراکز علمی کاربردی؛ هم توانمندی های خوبی داریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)