برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کمیته کشاورزی فراسرزمینی تشکیل می‌شود

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سید جواد ساداتی‌نژاد در تشریح جلسه صبح سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهارداشت: دستور کار جلسه اول کمیسیون کشاورزی درخصوص کشت فرا سرزمینی بود، این موضوع در زمینه امنیت غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه کشور شرایط اقلیمی و سطح مناسب کشت برخی از محصولات را ندارد و به همین دلیل باید از ظرفیت کشت فراسرزمینی استفاده کرد، عنوان کرد: در سال ۹۵ بر اساس مصوبه هیات دولت وظایفی برای وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، اقتصادی و امور دارایی، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در زمینه کشت فراسرزمینی تعیین شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های کمیسیون کشاورزی مجلس هیچ کدام از دستگاه‌های ذیربط وظایف خود در زمینه کشت فرا سرزمینی انجام نداده‌اند، تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده توسط نمایندگان وزارتخانه‌ها امور خارجه و جهاد کشاورزی مشخص شد این وزارتخانه به محدوده وظایف تعیین شده خود دست پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تعهد خرید محصولات تولید شده در قالب کشت فرا سرزمینی است، ادامه داد: نمایندگان انجمن خصوصی کشت فراسرزمینی اعلام کرد که محصولاتی از قبیل ذرت و دانه‌های روغنی تولید می‌کنند اما دولت نیاز خود را از این محصولات تامین نمی‌کند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در قالب کشت فراسرزمینی باید تعهد خرید داشته باشد در غیر این صورت اجرای این طرح مفهوم ندارد، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید از ظرفیت نمایندگی‌های خود در راستای اجرای کشت فراسرزمینی استفاده کند.

  زالی: مراکز شلوغ عامل خطر تصاعدی ابتلا به بیماری هستند

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: کمیته کشاورزی فراسرزمینی در کمیسیون کشاورزی تشکیل می‌شود تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)