برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ظرفیت اقامتی مسافران در خراسان شمالی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

حبیب یزدان پناه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار هتل، دو مجتمع گردشگری، چهار مجتمع اقامتی، پذیرایی و بین‌راهی و دو مرکز تفریحی گردشگری در حال ساخت وجود دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها ۵۷۹ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود.

وی ظرفیت کنونی اقامتی استان را ۹۳۷ تخت اعلام کرد و گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها از جمله عوامل موثر در رونق گردشگری و جذب مسافر است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این مراکز گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، ۲۸هزار و ۱۷۶ نفر، بوم‌گردی‌های استان را برای اقامت انتخاب کردند.

یزدان پناه با اشاره به وجود ۲۴ پروژه در حال ساخت گردشگری با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال در شهرستان‌های هشت‌گانه استان گفت: از این تعداد ۹ پروژه، اقامتگاه بوم گردی است.

وی اظهار داشت: ساخت پروژه های گردشگری در روستاهای هدف و روستاهایی که قابلیت جذب گردشگر دارند  موجب توسعه روستا و اشتغالزایی مردم این مناطق خواهد شد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

 طبیعتی بکر و دست نخورده این استان همیشه مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

  تشخیص کرونا در ۵ دقیقه امکان‌پذیر شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)